Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norbert
Hej,

Har ett vad jag tycker jobbigt ljud i från bromsarna, de låter som en gammal fjädrande soffa när man bromsar in samt släpper på bromsen. Har aldrig haft en bil där bromsarna låter när man bromsar in eller släpper på den, känns inte riktigt rätt så jag tänkte höra ifall era bilar låter likadant?

Spelade in ljudet idag, det låter inte riktigt lika högt i videon som det gör i verkligheten men ni får iallafall ett hum vad jag menar.

https://minfil.com/j8L1J012n5/IMG_9891_MOV
Senast redigerad av 4 Norbert, redigerad totalt 0 gång.
av UnleashFusion
Norbert skrev: tor 01 aug 2019, 22:33 500 sidvisningar och inget svar? :crying:
då jag antar att du har nybilsgaranti, kör in till din ÅF och fråga, ljudet kan vara från skeva bromsar/belägg eller fjädrar. hörde för det mesta klonk-ljudet som kom i mitten av klippet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Bingo93 skrev: tor 01 aug 2019, 22:51 låter helt normalt enligt vad man kan höra :-)
Det tycker inte jag, jag tycker det låter som något är löst....
Rekommenderar ett besök hos ÅF.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Jag har också missljud från mina bromsar dock inte det du länkar till (om jag har lyssnat rätt?). Jag har gnisseloljud vid låga hastigheter, fruktansvärt irriterande vilket började först kring 15-1600 mil. Läst här på forumet att liknande problem återfinns i S/V90 XC90 så kanske är ett problem på alla SPA-plattformar? Börjar bli trött på alla dessa småfel och tråkigheter.. Premium, nja...

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av LazerHawke
Volvordesign89 skrev:Jag har också missljud från mina bromsar dock inte det du länkar till (om jag har lyssnat rätt?). Jag har gnisseloljud vid låga hastigheter, fruktansvärt irriterande vilket började först kring 15-1600 mil. Läst här på forumet att liknande problem återfinns i S/V90 XC90 så kanske är ett problem på alla SPA-plattformar? Börjar bli trött på alla dessa småfel och tråkigheter.. Premium, nja...

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Verkar vara svårt komma från har det även på min s60 my15
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]