Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Har ett bra tag haft detta problem. Kommer hela tiden upp meddelande om att skandinavien har installerats (störande!)
När jag går in på kartuppdateringen i systemet så står det bara och snurrar. Har provat att ladda ner europauppdateringen på usb minne och satt i men får bara meddelandet att kartuppdateringen är upptagen, försök igen senare. Vad göra?
En annan irriterande sak som jag märkt nu när vi drar husvagn är att meddelandet om att BLIS är inaktiverat kommer upp i förardisplayen och det är inte alltid jag lyckas få bort det meddelandet. Någon som känner igen det?
Hen är en han :-)
Gällande kartuppdateringen så var jag i kontakt med servicetekniker på telefon och han verkade inte ha speciellt bra koll men får väl lämna in den så dom får tänka i ny mjukvara.

Blis: Jag vet att den är urkopplad när man drar släpvagn men info meddelandet går ej att ta bort alla gånger. Igår fick jag bort det med knappen i mitten på rattens högra sida men idag var det omöjligt att få bort. Brukar ju ha navigationen i förardisplayen och med info meddelandet så tar det upp övre halvan av ytan. I landsproblem men när man som nu är på bilsemester så är det bra störande
Tanka i ny mjukvara ska det stå..
Ja knappen på ratten fungerar bra. Igår fick jag köra hela dagen med info meddelandet framme. Som sagt bara störande..
Samma visa idag..
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]