Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OssianF
Är det någon som har erfarenhet av TMEs produkter? Har hittat system som passar min bil men vore bra med erfarenhet från Er andra.
av borstarmicke
Har en chippad 02 V70 T5 med TME avgas, låter rätt gött när man varvar ut... låter dock en del in till kup'en men antagligen inget som stör om man vill ha ett sportsystem... sen är väl en MY14 bättre isolerad.

Helt ok när tidigare ägare köpt avgas för över 8000:- o jag aldrig behöver byta igen. :)
av OssianF
borstarmicke skrev: tor 01 aug 2019, 10:30 Har en chippad 02 V70 T5 med TME avgas, låter rätt gött när man varvar ut... låter dock en del in till kup'en men antagligen inget som stör om man vill ha ett sportsystem... sen är väl en MY14 bättre isolerad.

Helt ok när tidigare ägare köpt avgas för över 8000:- o jag aldrig behöver byta igen. :)
Vilken typ av avgaspipor har du, dubbla (en på varje sida), fyrdubbla (två på varje sida) och vilken diameter?
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hade TME system (och mjukvara) på min -02 S60 , bra passform och höll bra kvalitet. Men detta var lääänge sedan, trodde knappt dom höll på längre..

/Thomas
av OssianF
Funk skrev: fre 02 aug 2019, 08:55 Jag hade TME system (och mjukvara) på min -02 S60 , bra passform och höll bra kvalitet. Men detta var lääänge sedan, trodde knappt dom höll på längre..

/Thomas
Jodå, de finns kvar. Har snackat med dem och de verkar vara aktiva. Prislistan har uppdaterats och innehåller system för många olika modeller och motorer.
av borstarmicke
Bara 1 rör på förarsidan, gissar på 4", mäter senare.

Funk, då kanske jag oxå har trim från dem då... går bra gör bilen iaf, gissar på runt 300hk... hornen kommer fram ibland... ;)

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]