Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erlen
Idag när jag låtit bilen stå över natten hade min V60 T8 tappat cirka 25% i batteri. Körde slut på batteriet och laddade upp den igen och åkte ett ärende. Nu ser jag att den fortsätter tapp när bilen är avstängd. Cirka 1-2%/h. Någon mer som haft problemet?
av Sthlmtwinengine
Jag har upplevt samma problem med att laddningen försvinner över natten. 2ggr har det hänt nu. Senast förra veckan. Hade ca 50% laddning när jag parkerade på kvällen och sen ca 25% när jag tid bilen på morgonen
av fragge
Inget parkeringsklimat aktiverat? På sommaren använder den batteriet för att kyla bilen.
av fragge
Erlen skrev:Hur menar du då? Är det under inställningar man har det aktiverat?
En timer för parkeringsklimat. Ofta har man en på på vintern för att värma bilen när man skall till jobbet eller liknande. Om man glömmer den på över sommaren så kommer den att kyla bilen istället. Du kan se dina timers i appen, troligen i bilen också.
av Erlen
Jaha. Nej. Inga timers och den kyler bara om laddaren sitter i. Hade dock kylt den när den sagt i laddaren innan den dagen så kanske hände något konstigt. Var även väldigt varmt den dagen.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Erlen skrev:Jaha. Nej. Inga timers och den kyler bara om laddaren sitter i. Hade dock kylt den när den sagt i laddaren innan den dagen så kanske hände något konstigt. Var även väldigt varmt den dagen.
Mja, den kyler väl utan laddare också? Har använt dem ett vart gånger senare veckan.

Skickat från min G8341 via Tapatalk

av Erlen
Njae. Den cirkulerar bara luften vad jag förstått. Ac går ej igång om inte laddaren är i. När laddare är i så är det riktigt kallt när man använt det. Tror jag!
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]