Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
Ska in på första service med bilen i morgon. Fick ett meddelande att lägga serviceboken på sätet. Till min förtvivlan kan jag inte hitta någon sådan. Har pärmen i handskfacket men där finns bara bruksanvisningar. Existerar det till My19?
av Xanthopteryx
Nope. Finns inte till någon. Digitalt.
Säg att du har lagt den digitala serviceboken på sätet, som det stod i meddelandet.
Användarvisningsbild
av hollan
Jag har service bok i min xc60 2019 verkar konstigt att inte v90 har det
Användarvisningsbild
av leiwi
Jag har service bok i min V60CC 2020 och skall givetvis finnas i alla bilar , anses ju som en värdehandling , enligt EU regler skall inte bara ÅF kunna göra service utan även andra verkstäder med som enda krav att dom följer tillverkarens service manualer. Dessa verkstäder kan ju inte styrka sin insats på annat vis än att fylla i serviceboken!
av stevvee
leiwi skrev:Jag har service bok i min V60CC 2020 och skall givetvis finnas i alla bilar , anses ju som en värdehandling , enligt EU regler skall inte bara ÅF kunna göra service utan även andra verkstäder med som enda krav att dom följer tillverkarens service manualer. Dessa verkstäder kan ju inte styrka sin insats på annat vis än att fylla i serviceboken!
Digitala serviceböcker är dock ingen nyhet. Både min Audi och Bmw hade enbart digitalt. Har ej kikat om V90 eller V60 har det och bara V90 jag servat
av AndS
Heter "Service och garantibok" om säljstället lagt med någon. Men det skrivs inget i den vad som gjorts utan det får du utskrivet från deras system, men noteras miltal, datum och verkstadsstämpel. Men boken är ju inte så viktig, du kan ju lika enkelt spara service/åtgärd/reparationsbeskrivningar du får det säger ju mera.
Vill du ha häftet så får försäljare eller verkstan fixa fram den till dig, för som du kan läsa existerar ett sådant häfte.
av AndS
Registrerar du dig under Min Volvo så får du en logg på allt som har gjorts på Volvo verkstad, service och reparation, samt där kan du skriva in egna noteringar också. Du ser vad tekniker skrivit som notering vid felsökning och åtgärd.
Det som jag inte hittade var en utskriftsfunktion.
Så här är en bra logg för svårlösta problem med flera besök.
av uniformerad
Jag har servicebok till min bil, vore konstigt om det inte fanns, men det kanske är borttaget på senare årsmodeller.

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]