Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Borde ju inte vara mil som avgör utan förbrukning av diesel utifrån körmönster för att minska utsläppsnivå, men nu gissar jag bara. Men också hur fullt man fyller tanken.
Att sedan meddelande som 250 mil används är bara ett värde som används och garanterar att man kommer 250 mil.
av Xanthopteryx
gages skrev: ons 31 jul 2019, 02:48 Jag har läst i tråden att man kan fylla på från pump. Ringde runt till OKQ8 men de sålde bara dunkar. Var finns dessa pumpar?
Enköping såg jag en vid i går.
av Lövet
gages skrev:Jag har läst i tråden att man kan fylla på från pump. Ringde runt till OKQ8 men de sålde bara dunkar. Var finns dessa pumpar?
Midsommarkransen i sthlm bland annat. Men det hjälper ju föga om du bor långt bort ;-)
Användarvisningsbild
av mikeman
gages skrev:
mikeman skrev:Fyllde på första gången från pump igår,
Vad var det för pump?
Som sagt, det är en pump som står vid truck diesel på vissa/många? mackar. Hade egen kortläsare så det var precis som att tanka diesel. Det kommer från att lastbilarna fyller på det lite oftare och andra volymer än en personbil.
Användarvisningsbild
av mikeman

Geggan skrev:
gages skrev: lör 27 jul 2019, 02:04 efter ca 800 mil.
Det här med adblue-förbrukning verkar vara väldigt individuellt för bilarna. Jag har kört 1300 mil och inte får någon varning än.
Hur ser det ut för ett andra?
Om jag minns rätt har jag fyllt i 8 - 9 l en gång tidigare och nu 11 till på dryga 3600 mil. Det var sjukt långt tills första gången det skulle fyllas på.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]