Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sickan09
Hej!
Väcker liv i det ständigt återkommande problemet med listerna. Nu har jag provat det mesta med att återanvända dom gamla listerna men får inte tejpen att fästa trots primer på listen. Det tycks inte vara något problem på bilen samma där primer under. Funderar på att ta något klister under den dubbelhäftande tejpen på listen, något som inte reagerar på plast.

Känns så jävla surt att behöva slänga en fullt fungerande list bara för att komma åt tejpen som sitter på den nya listen.

Köper man en ny kommer man ju att få samma problem efter något år igen. Tips hur göra emottages tacksamt.

Vh Joakim
Användarvisningsbild
av SebastianJ
Sickan09 skrev:Hej!
Väcker liv i det ständigt återkommande problemet med listerna. Nu har jag provat det mesta med att återanvända dom gamla listerna men får inte tejpen att fästa trots primer på listen. Det tycks inte vara något problem på bilen samma där primer under. Funderar på att ta något klister under den dubbelhäftande tejpen på listen, något som inte reagerar på plast.

Känns så jävla surt att behöva slänga en fullt fungerande list bara för att komma åt tejpen som sitter på den nya listen.

Köper man en ny kommer man ju att få samma problem efter något år igen. Tips hur göra emottages tacksamt.

Vh Joakim
Hej. Jag har provat med Teroson Terostat 9220 som är ett karroserilim. Men har precis testat det så kan inte uttala mig ännu, men en nackdel är ju att det blir inte lätt att få bort sen om man av någon anledning vill det.

https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-oc ... t-pa8142sv
av KalleJ
+1 Rugga upp fästytorna med fint sandpapper och rengör med sprit. Sen är det bara välja bygglim, kontruktionslim, pl400, sikaflex, montagelim. Det mesta håller rätt länge.
av dannesk
Sickan09 skrev:Hej!

Vh Joakim
Vad kör du för tejp när du försöker montera, är det kvalitetstejp typ 3M?
Testa att köra typ sikaflex funkar till allt, kör det själv på båten ovan och under vattenlinjen och sitter som tusan.
av Sickan09
Skulle helst inte vilja toklimma fast listen, ska prova med att limma fast dubbelhäftande tejpen med plastlim, det verkar som att tejpen släpper från listen förr än från bilen. Jag har köpt tejp från 3m.

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Jag har även vart i kontakt med Phoenix gold […]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]