Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Problemen med "skeva" skivor, är det alltid skeva skivor?? Jag kör inte många mil om året (400 - 600 mil) och är väl ingen "racerförare" längre även om min trotjänare (745-88B) fortfarande orkar upp i en ansenlig fart (omkring 200 km/tim). I alla fall gjorde sist jag provade (några år sedan förstås). Dom problem jag har är rostmarkeringar som blir när bilen står still några dagar efter regnväder (symtomen i ratten är domsamma). I detta fall räcker det ofta att bromsa hårt från omkring 150 km/tim två eller tre gånger efter varandra och sedan köra lugnt igen. 2 ggr under dom 10 år jag haft bilen har jag bytt alla 4 skivorna (första gången redan när jag fick den), och nu i höstas satte jag upp dom skivorna jag bytte för c:a 5 - 6 år sedan I en svarv och slipade rent dom med en stiftslip men smärjeldukstrissa (svarvade inte dom) och det funkade bra. Så nu ligger det 4 st andra skivor och väntar på "behandling". Alla 8 skivorna jag har är Biltemas. Annars har jag köpt några skivor på www.mister-auto.se, där kan man enkelt välja fabrikat (och pris!!). Sist köpte jag till äldsta dotterns Mazda 6 -07, också rostskadade. Får se hur dom fungerar (fabrikat ATE), bytte både skivor, belägg och ok på den
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.