Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har monterat sänkfjädrar 45/35 på min Volvo S60 2.5T -06. Monteringen gick bra och den blev låg fram medan bak är den lika hög som innan.
Nu tänker ni direkt att "du har nivåreglering", men jag har inte nivåreglering. Jag var i kontakt med leverantören och de skickade ett par fjädrar som skulle sänka ytterligare, blir fortfarande ingen skillnad.

Fjädrarna sitter rätt monterade i skålen enligt 15 mm mellan fjäderns ände och förhöjningen i länkarmen.

Vad kan det bero på att den fortfarande mäter 38,5 cm från skärmkant till centrum?
Marlboroman skrev: tis 30 jul 2019, 14:27 Den komemr ju inte bli mycket lägre, men lite lägre ska den ju bli. Har du någon bild på hur det ser ut? Och du drog åt bulten till bärarmen med fjädringen komprimerad?
Där sa du något! Jag drog faktiskt inte åt bulten när bilen var nersänkt utan den är åtdragen när den var upplyft!

Jonas_latt skrev:Hur vet du att du inte har nivå reglering?
Se bild :-) plus att den dämpare som är monterad är en smal och enkel, inte grov som en nivåregleringsdämpare med damasker.
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (99.76 KiB) Visad 1211 gånger
kebabpizza skrev:Länk till sänksatsen?

Posta lite bilder också
De nya fjädrarna som nu är monterade skall sänka minst 40 mm istället för tidigare 35 mm.
Länk: https://geparts.se/sv/fjadersanksatser/ ... 0mm-1.html
IMG_5051.jpg
IMG_5051.jpg (1.31 MiB) Visad 1211 gånger
kebabpizza skrev: ons 31 jul 2019, 17:10 Ja den ser onekligen ut som en standardhög S60 bak.
Men har du dragit åt när bilen hängde i luften så har du ett klart fel där i alla fall.
Själv lyckades jag knöla dit sänkfjädrar på min V70 utan att lossa något i upphängningen.
Jag ska lossa och skruva åt när den står på backen för att se om det blir någon skillnad, återkommer med resultat!

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]