Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lakis5
Perra83 skrev: sön 28 jul 2019, 12:46 Fungerar inte parkeringsbromsen alls?
Nej
Felmeddelande lyder (Parkeringsbroms ej helt släppt)
Men det jobbigaste är den eviga tjutande så nu åker jag med öronproppar :mad: :mad:
av frippe64
Varför skulle styrdonet gå sönder vid byte av belägg?
Vad är det för verktyg du köpt "för att trycka tillbaka kolven"?
Användarvisningsbild
av Derank
Tippar på att han köpt något verktyg för EPB, alltså för att backa handbromsen, den pluggas in i OBD uttaget, något rostade kanske styrenheten
Användarvisningsbild
av lakis5
frippe64 skrev: sön 28 jul 2019, 15:21 Varför skulle styrdonet gå sönder vid byte av belägg?
Verktyget för att trycka tillbaka kolven har inget med styrenheten att göra utan verktyget till EPB som man kopplar till obd uttaget som Derank säger för att ställa parkeringsbromsen i service läge den var boven i dramat
Användarvisningsbild
av lakis5
lakis5 skrev: sön 28 jul 2019, 16:09
frippe64 skrev: sön 28 jul 2019, 15:21 Varför skulle styrdonet gå sönder vid byte av belägg?
Verktyget för att trycka tillbaka kolven har inget med styrenheten att göra utan verktyget till EPB som man kopplar till obd uttaget som Derank säger för att ställa parkeringsbromsen i service läge den var boven i dramat
Det var den här rackare
https://www.hygglo.se/517-aterstallning ... -handbroms
av frippe64
Derank skrev: sön 28 jul 2019, 15:59 Tippar på att han köpt något verktyg för EPB, alltså för att backa handbromsen, den pluggas in i OBD uttaget, något rostade kanske styrenheten
Ja, en tanke jag också fick.
av frippe64
Ja, men varför ska du ha ett verktyg för att trycka tillbaka kolven?
Jag trodde det sköttes av motorerna via styrdonet.

Har du testat en norsk reset av styrdonet?
Användarvisningsbild
av lakis5
frippe64 skrev: sön 28 jul 2019, 19:33
Ja, men varför ska du ha ett verktyg för att trycka tillbaka kolven?
Jag trodde det sköttes av motorerna via styrdonet.

Har du testat en norsk reset av styrdonet?
Kolven måste man trycka in.
Norsk reset om du menar att göra bilen strömlös det har jag gjort i över en timma.
Jag tror iallafall att återställningsverktyget har pajat styrenheten.
Imorgon ska till bilbolaget i sandviken o hoppas att dom har tid att åtminstone göra en felsökning .
Wish me luck
Användarvisningsbild
av lakis5
Bilbolaget i Sandviken hade en lucka imorgon så jag håller tummarna att det inte är nåt allvarligt
Återkommer
Användarvisningsbild
av lakis5
Hämtade bilen den var i service läge fortfarande, dom återställde den så nu är allt ok igen
1134 kr helt okey tycker jag det hade kunna blivit mycket värre

Vad gäller temp. på skivorna så[…]

Jordpunkt V70-12

V70 2012. Var ansluter man bäst en kabel perm[…]

Löste sig! Så kul. Fast det säg[…]

Om jag ska rycka ut den, är drivaxeln limmad […]