- lör 27 jul 2019, 08:30
Jag är har gjort detta 4 gånger på tidigare bilar men aldrig har jag haft det så här svårt, vad jag kan minnas.
Krängningshämmarstag / stabilisatorstag (biltema)
Baktill
Efter att ha monterat av det gamla staget med hjälp av Volvo original-verktyg: vinkelslip
Så ska jag ha dit den nya. Men när jag trär på bussningen efter att tryckt igenom skruven genom krängningshämmarens ände så kan jag inte på något vis få på en mutter på skruven. Jag ser knappt gängorna eftersom skruven är för kort. Men innan jag ska ha på mutter så ska jag ha på en jävla konad bricka också. =OMÖJLIGT.
Vad behöver jag för IQ för att lösa detta?
Tack för all hjälp.
//
Krängningshämmarstag / stabilisatorstag (biltema)
Baktill
Efter att ha monterat av det gamla staget med hjälp av Volvo original-verktyg: vinkelslip
Så ska jag ha dit den nya. Men när jag trär på bussningen efter att tryckt igenom skruven genom krängningshämmarens ände så kan jag inte på något vis få på en mutter på skruven. Jag ser knappt gängorna eftersom skruven är för kort. Men innan jag ska ha på mutter så ska jag ha på en jävla konad bricka också. =OMÖJLIGT.
Vad behöver jag för IQ för att lösa detta?

Tack för all hjälp.
//
----------------
Värt att veta:
Jag är ingen bilmekaniker, jag råkar bara äga en bil.
Alltså är det fritt fram att dementera och dumförklara vad jag skriver annars förblir jag dum.
Värt att veta:
Jag är ingen bilmekaniker, jag råkar bara äga en bil.
Alltså är det fritt fram att dementera och dumförklara vad jag skriver annars förblir jag dum.