Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
Finns det regler om var nybilsgarantin gäller. Jag har köpt bil hos Upplands Motor - kan jag anlita Bilia för service?
av Xanthopteryx
Garantin gäller oavsett var du vänder dig då det är Volvo som står för fiolerna.
Efter de två åren är det konsumentköplagen ytterligare ett år och då är det försäljningsstället. Sedan är det upp till varje ställe att besluta om det skall gälla på andra ställen, exempelvis kanske du köpt på Bilia Haga men Bilia kan då besluta om att du kan nyttja reklamationsrätten på valfri Bilia i Sverige.
Användarvisningsbild
av frasse4
Det är noga uträknat för varje marknad. Ingen tillverkare vill ju stå för mer garanti än de behöver. Volvo har ju ett väldigt bra rykte i Sverige och säljer så många bilar här. Mer ovanliga märken som vill så sig in har ju ofta generösa garantier, ex. Kia som har 7 års nybilsgaranti.
av Xanthopteryx
gages skrev:Finns det regler om var nybilsgarantin gäller. Jag har köpt bil hos Upplands Motor - kan jag anlita Bilia för service?
Service förresten - har du serviceavtal? Då gäller reglerna för just ditt serviceavtal.
av Xanthopteryx
LazerHawke skrev:Om man har rikstäckande så ska det kvitta
Visst är det så, men alla har inte det så viktigt att man kollar just sitt avtal. Jag har det inte som exempel, men har å andra sidan hyfsat låg kostnad för det (199 kronor/månad). V90 D4 AWD.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]