Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Om rattens airbag har smällt pga krock men balk och allt är helt.

Kan man byta rattens airbag mot en begagnad och själva krockgivaren i fram sen be bilia aktivera detta?

Eller funkar inte systemet så?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Kan inga detaljer, men självklart går SRS att återställa till funktionsdugligt skick, men själva airbagen måste köpas ny, på skroten skjuts dom av innan bilarna demonteras vad jag har hört av säkerhetsskäl.
av Jonas_latt
kebabpizza skrev: fre 26 jul 2019, 19:42 Kan inga detaljer, men självklart går SRS att återställa till funktionsdugligt skick, men själva airbagen måste köpas ny, på skroten skjuts dom av innan bilarna demonteras vad jag har hört av säkerhetsskäl.
Jo så e det nog men tänkte att det finns många på Blocket som säljer bilar i delar. Så går garanterat hitta en kudde där.

Någon som har gjort detta eller vet någon. Tänkte ungefärligt pris på program vara för det.
av Truckdoktor
Krockkuddar säljs ej beg. pga. säkerhetsskäl! Måste nog köpa nya. Det klassas som explosiva ämne och även nya skickas separat som farligt gods.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]