Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joelkf
Hallå i solen,
är ute på bilsemester med familjen och blir som vanligt sjukt nöjd med landsvägsloket jag kör. Har haft mina funderingar på att byta upp mig till en V90CC i år men avvaktar ett tag till helt enkelt för att jag är för nöjd än med vad jag har. Gott så. Bilen har däremot rullat ganska hårt efter att jag köpte den, cirka 6000 mil på 2 år och som sig bör med en bruksbil behöver den lite kärlek emellanåt.

Bl.a. funderar jag på att byta sätesklädsel i bilen. Finns ju en hel uppsjö av hyggligt fräscha inredningar att handla från skrotar så en komplett inredning behöver ju inte gå på mer än 15K om den är fräsch. Min fundering blir dock: är det bökigare att byta själva sätesklädseln än att byta stolarna fram? Vill gärna slippa trixa med risken att airbags löser ut så tänkte att det kanske går att kränga på en ny klädsel utan den risken? Baksätet borde väl gå att byta ut rakt av för där är det väl i C-stolpen airbagen sitter? Saknar sätesvärme bak och kommer inte sätta dit säte med värme isf.

Frågor, frågor. Någon med erfarenhet som kan och vill dela med sig?

Tack på förhand
Med vänlig hälsning, Joel
av joelkf
Ja, jag vet ju inte vad som är enklast så därav mina frågor. Tack för svar. Några pointers på kritiska punkter och tillvägagångssätt?
av joelkf
2ägaren skrev: fre 26 jul 2019, 09:39 Har själv bytt fram och Baksäte. Totalt 30min i lugnt tempo.
Trevligt. Så lyfta minuspolen och låta bilen stå i en kvart och sen börja plocka lös grejer? Kontaktstycken för sätesvärme kan man kanske ta lös efter att stolen lossats och kan vika den åt sidan?
Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]

Problem s40 2006

Kan det vara det spökande kontaktstycket i so[…]

Var ute en stund igår och valde då att[…]