- tis 23 jul 2019, 01:05
#1328091
Lysbryter
IMG_20190722_145627.jpg (511.75 KiB) Visad 2816 gånger
Førerside
IMG_20190722_145412.jpg (652.61 KiB) Visad 2816 gånger
Passasjerside
IMG_20190722_145357.jpg (559.79 KiB) Visad 2816 gånger
Passasjerside
IMG_20190722_145351.jpg (445.01 KiB) Visad 2816 gånger
Hei og takk for medlemsskapet, hilsen en nordmann med sin første selveide Volvo
Håper det går bra at jeg skriver på norsk
Bilen jeg har er en 77-modell 245, som har vært varebil, men bygd om til personbil med plass for 5 personer. Den har 2 batterier i motorrommet
Tilhengerkontakten funka ikke når jeg kjøpte den, så jeg skifta den og sjekket at alt funket. Det gjorde det. Men på turen til veteranbiltreffet i Jokkmokk (47 mil fra Harstad i Norge) siste helg sluttet det å funke. Det bleveldig ustabilt, og det viste seg at 20-amp-sikringen var ødelagt, monterte en ny sikring, men det samme skjedde. Bakysene på campingvogna funket ikke, men blink- og bremselys funket .
Ledningsoppsettet på bilen er endret av en tidligere eier, slik at hovedlysene kommer på ved oppstart, også når lysbryteren står på null (0). 20-amp-sikringen og sikringsholderen er i tillegg til andre ledninger, 2 ekstra releer og "strømtyver" (connectors) tilkoblet i tillegg til det originale ledningsoppsettet. Dette vises på bildene
Det jeg ønsker er egentlig å fjerne alt det som er tilkoblet utover det originale ledningoppsettet, og få det slik det var originalt
Noen som har noen tips/erfaringer?
Bilen jeg har er en 77-modell 245, som har vært varebil, men bygd om til personbil med plass for 5 personer. Den har 2 batterier i motorrommet
Tilhengerkontakten funka ikke når jeg kjøpte den, så jeg skifta den og sjekket at alt funket. Det gjorde det. Men på turen til veteranbiltreffet i Jokkmokk (47 mil fra Harstad i Norge) siste helg sluttet det å funke. Det bleveldig ustabilt, og det viste seg at 20-amp-sikringen var ødelagt, monterte en ny sikring, men det samme skjedde. Bakysene på campingvogna funket ikke, men blink- og bremselys funket .
Ledningsoppsettet på bilen er endret av en tidligere eier, slik at hovedlysene kommer på ved oppstart, også når lysbryteren står på null (0). 20-amp-sikringen og sikringsholderen er i tillegg til andre ledninger, 2 ekstra releer og "strømtyver" (connectors) tilkoblet i tillegg til det originale ledningsoppsettet. Dette vises på bildene
Det jeg ønsker er egentlig å fjerne alt det som er tilkoblet utover det originale ledningoppsettet, og få det slik det var originalt
Noen som har noen tips/erfaringer?
Bilagor
IMG_20190722_145627.jpg (511.75 KiB) Visad 2816 gånger
IMG_20190722_145412.jpg (652.61 KiB) Visad 2816 gånger
IMG_20190722_145357.jpg (559.79 KiB) Visad 2816 gånger
IMG_20190722_145351.jpg (445.01 KiB) Visad 2816 gånger
- By TioTusenKRBil