Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joelkf
Ute på bilsemester med familjen och är - som vanligt när vi är på långstyr med XC70:n - snuskigt belåten med allt. Snitthastighet på 108 km/h och medelförbrukning på 0,71 enligt färddatorn och 0,66 i verkligheten för man vara nöjd med på en D5:a med XC:ns tyngd.

Hur som, helt plötsligt har det börjat skallra som satan i baksätet på förarsidan och har lyckats lokalisera det till att den lilla brickan i C-stolpen där det är ”IC Airbag” präglat sitter lös och det är irriterande så in i bomben att ha det där ljudet gnagandes i örat hela tiden. Undrar om någon annan upplevt samma och om det isf finns tips på enkel och effektiv lösning?

Alla tips emottages tacksamt. Ska bila 135 mil hem i övermorgon så har gärna det åtgärdat tills dess 😅
Användarvisningsbild
av Steffe3
Säkert att det är där? Rätt vanligt med gnisslande bussningar bak, alternativt "gummituttarna" vid bakluckan som kan behöva lite lite smörj.
av joelkf
Den här gången är jag helt säker men du har helt klart en poäng, det är inte bara en grej som kan börja gnissla 😅 I förra XC:n jag hade var det tex en av de små cylindrarna för lastgallret som började ge efter så vid varje gupp pep den till med ett ljud typ exakt likt det när Super Mario plockar guldmynt 😂
Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]

Problem s40 2006

Kan det vara det spökande kontaktstycket i so[…]

Var ute en stund igår och valde då att[…]