Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Som pressoperatör så kan jag säga att det kan variera en del, både vågighet och märken. Så det kan definitivt behövas justeringar.

Köpte min från autodoc för nåt år sen, första var förstörd i frakten, men den andra jag fick (efter många svordomar och mail fram och tillbaka) var helt ok.
av UnleashFusion
karkkan skrev: ons 24 jul 2019, 11:19 Hmm, låter ju inte så bra. Volvo tar väl 3500 för en framskärm tror jag.
Ja runt där, eftersom lackeraren skulle ha 2tkr och att köpa en beg/ny från autodoc ligger ju nästan på 2.9-3tkr. Då hade jag hellre lagt lite extra och köpt från Volvo om det inte tillkommer extra kostnad för lacken också.. då blir det väl runt 4.5-5tkr från volvo?
av karkkan
Troligtvis så blir det extra för lackering från Volvo. Var inte autodoc och bildelar24 samma fast bildera24 var svensk? kanske bättre att beställa därifrån?
av karkkan
Om jag går till kassan på autodock så blir totalkostnaden för en skärm 1500kr, Skärmen kostar 950kr. Då tog jag den näst dyraste van wezel. vet inget om märket
Användarvisningsbild
av ER
När dom bytte framskärm och front på min XC så sa skaderegleraren på UM att det aldrig blir bra med begagnade delar, ännu mindre då om det ska lackas och det blir olika tjocklek på lacken mot övriga ytor och usel passform. Han sa även att dom alltid tar helt nya delar för passform och minska tidsåtgången och som i mitt fall färdiglackad då lacken på bilen var ok i övrigt utan att det behövdes ändras efter bilens slitage.
Så om du kan och lacken på bilen är ok köp färdiglackad skärm av Volvo om nu inte färgen är mindre vanlig.
av karkkan
Okej, ja då är det nog bäst att köpa original, orkar inte hålla på mera än nödvändigt, var nog tråkigt att se att rosten redan börjat dyka upp.

Har mailat Upplands motor om pris. Montera skärmen kan jag nog fixa själv, är ju typ max 10-15 skruvar eller så.

Lacken är: Savile gray metallic

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]