Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
håller med ovan, då du ändå kommer få lacka om framskärmarna vare sig om du köper beg./ nya från autodoc etc. you name it. Om det inte är den färgen och det finns på bildelar(då slipper man en process)
av karkkan
Jo jag har kollat på beg. också. man får ju en helt ny dock ej original för samma pris. Har pratat med lackerare och han ville ha 2000kr för att lackera. Har Metallic lack. Jag lackade förra veckan, min spegelkåpa slipade och spacklade i en krockskada på kåpan vilket blev väldigt bra. Dock tror jag inte jag ger mig på att lacka en hel framskärm.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Sen får man ju tänka på det där med nyansskillnader om man väljer att lacka en ny skärm...
av Tompan60
En bra lackerare har utrustning för att mäta nyans på bilen och bryter färgen rätt. Svårt då att Se skillnaden märks mest i början då ny skärm är blankare. Efter en saltvinter är den lika avmattad som resten av bilen. Kör på bara. Lacka skärmen som en lös del slipper du kostnad för maskering av bilen..
av dannesk
jeg46 skrev:Alternativ finns ju beg. felfria
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... 3%A4nster/
FInns nog inga beggade felfria framskärman till en V70II. Kolla bilderna på bildelsbasen, varenda en har blästringsskador, lackblåsor eller rost. Detta uppkommer rätt omgående på denna modell bl.a. pga designen av skärmkanten. Jag skulle köptnya skärmen på Autodoc och lämnat in på lack och monterat 3M-stenskottfilm bakom och ovanför stänkskydden så kommer skärmen hålla. Blir ju bara typ 1000kr inkl. lack om man fått ett pris på 2000kr än att köpa en beggad som man ändå får rostlaga och lacka.
av karkkan
Ja alltså jag kör med gamla skärmen tills den nya är fixad så jag lämnar ju bara in skärmen såklart.

Hur är då kvalitén mellan dessa belgiska/tyska eller vad det nu är för märken, alla ser ju lika ut.

Jag tänkte ju måla på nån typ av rostskydd på insidan sen. Jag gjorde det på plats på andra framskärmen då jag tog bort innerskärmarna och kikade hur det såg ut. och det var fullt med blöt lergegga, Hur kan Volvo ha gjort en sådan dålig design är som gjort föra att bli rost.

Det är ju bara lackering som kostar 2000kr sen tillkommer ju priset av skärmen. jag vet inte heller om dom lägger på nån zinkgrund innan topplacken, kostar väl extra.
av karkkan
jeg46 skrev:Skärmar är skrymmande gods fraktpåslag från Tyskland drygt 600 kr :-o
Spelar ingen roll, måste jag ha ny skärm så måste jag. frågan är vad som är bäst mot original skärmen. Kollar man på V-parts bild av skärmen ser man att inre skärmkanten är väldigt ojämn och vågig, kan ju aldrig passa bra. sen att det står att ev, spackling och tillpassning kan tillkomma. vadå är den nya skärmen dom säljer bucklig, fast den ersätter original?

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]