Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har försökt ändra centrallåinställningen från att låsa bilen vid körning till att inte låsa bilen. Har läst på annan plats om att man skall sätta i nyckeln o inte trampa på bromsen därefter skall man trycka på centralaktiveringen i dörren i minst 5 sek då skall det komma upp i displayen att låsningen är avaktiverad, men det kommer inget meddelande, samt vilken av knapparna skall man trycka på aktivera låset eller öppna låset i 5 sek? MVH SOAN
Ligger väl under bilinställningar ”My Car”?
Jag har läst det här på nätet men har snurrat runt o försökt få rätsida med att få bort låsningen av dörrar mm vid körning. Det hade varit mycket bättre du hade förklarat vad du vet om hur jag skall gå till väga för att få bort denna spärr av dörrarna, det hade hjälpt mig mycket bättre att få reda på detta, men det verkar fullständigt omöjligt, går inte att läsa ut ens i instruktionsboken, men kan inte du heller förklara detta så får jag fortsätta att leta efter någon som kan ge en enkel förklaring så en vanlig människa skall väl kunna reda ut en så simpel grej som att ta bort en spärr. MVH SOAN
Automatisk låsning
Automatisk låsning aktiveras och avaktiveras från reglagepanelen i förardörren .
Funktionen innebär att dörrarna låses automatiskt när bilen hastighet överstiger 7 km/h. De förblir låsta tills någon dörr öppnas från insidan eller alla dörrarna låses upp från reglagepanelen.

Aktivera / avaktivera av automatisk låsning
- Tändningsnyckeln skall vara i läge I eller II.
- Tryck på READ-knappen i vänster rattspak för att kvittera eventuella meddelande i informationsdisplayen (DIM).
Låsning och upplåsning
- Håll in knappen för centrallåsning tills ett nytt meddelande för låsstatus visas i informationsdisplayen (DIM).
- Meddelandet AUTOLOCK AKTIVERAT (bilen låses också när bilen rör sig) respektive AUTOLOCK AVAKTIVERAT visas i informationsdisplayen (DIM).
/ A
soan skrev: sön 21 jul 2019, 21:07 Hej, har försökt ändra centrallåinställningen från att låsa bilen vid körning till att inte låsa bilen. Har läst på annan plats om att man skall sätta i nyckeln o inte trampa på bromsen därefter skall man trycka på centralaktiveringen i dörren i minst 5 sek då skall det komma upp i displayen att låsningen är avaktiverad, men det kommer inget meddelande, samt vilken av knapparna skall man trycka på aktivera låset eller öppna låset i 5 sek? MVH SOAN
Vad har du för årsmodell?
Detta måste vara en svårbesvarat att koppla bort centrallåset från låsning under färd till att vara upplåst. Ingen som har gjort detta o kan presentera en "ENKEL" lösning. Om man öppnar seviceboken så är det bara en massa hänvisningar än hit o än dit så man blir snurrig i knoppen. Inte någon förstålig förklaring för denna ändring, verkar konstigt. MVH
SOAN
Steffe3 skrev: mån 22 jul 2019, 16:39 Säger som fjohan82 ovan, vad har du för årsmodell (och modell)? Det sättet du beskriver är helt fel för modellerna i den här forumsdelen. Folk försöker hjälpa dig, men det är ju inte så trevlig ton dom får tillbaka.
Delvis, då 08-16 bor i denna delen... ;-)
För 08-11 som inte har skärmen i mittkonsolen måste det vara ett annat tillvägagångssätt än de senare, som har MY CAR i skärmen.
Tyvärr har dock en del medborgare taggarna utåt så fort det inte passar deras politik.
Vissa vill inte förstå, andra kan inte förstå...

Hej! Jag har en USA-importerad XC90 T8 (2016) och […]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]