NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte en ny C30 i samband med en kampanj Bilia hade i början av sommaren. Bilen är underbart fin och bra men jag är INTE nöjd med Bilia i sig. Jag blev lovad en resa för två i Europa i snabbhetspremie. Jag har ännu inte sett röken av denna snabbhetspremie. Bilia skyller på att de inte kom överens med leverantörern av resor och därför fick jag välja mellan att vänta ett halvår på att Bilia skulle komma överens med resebyrån eller en GPS till bilen...

Jag är mycket besviken på Bilia att de lovar snabbhetspremier de inte kan hålla. Urdåligt!

Fler här inne kanske har råkat ut för samma sak när ni köpt en C30 av Bilia?

mvh PCC
PCC skrev:Jag köpte en ny C30 i samband med en kampanj Bilia hade i början av sommaren. Bilen är underbart fin och bra men jag är INTE nöjd med Bilia i sig. Jag blev lovad en resa för två i Europa i snabbhetspremie. Jag har ännu inte sett röken av denna snabbhetspremie. Bilia skyller på att de inte kom överens med leverantörern av resor och därför fick jag välja mellan att vänta ett halvår på att Bilia skulle komma överens med resebyrån eller en GPS till bilen...

Jag är mycket besviken på Bilia att de lovar snabbhetspremier de inte kan hålla. Urdåligt!

mvh PCC
Förstår inte problemet :roll:

Du har fått en förklaring och ett alternativ.
PCC skrev:Jag köpte en ny C30 i samband med en kampanj Bilia hade i början av sommaren. Bilen är underbart fin och bra men jag är INTE nöjd med Bilia i sig. Jag blev lovad en resa för två i Europa i snabbhetspremie. Jag har ännu inte sett röken av denna snabbhetspremie. Bilia skyller på att de inte kom överens med leverantörern av resor och därför fick jag välja mellan att vänta ett halvår på att Bilia skulle komma överens med resebyrån eller en GPS till bilen...

mvh PCC
Problemet har varit att vissa kunder som hunnit utnyttja sin resa hamnat på sämre hotel än vad som lovades mm.
Jag tror inte att du skulle vilja hamna på ett sunkigt hotel el nåt liknande även om man fått resan gratis.
Då har du faktiskt fått ett par alternativ, tycker att man gjort vad man kan, Bilia har ju inte direkt egna plan som flyger dig ner i Europa.
Hur tycker du att man borde agerat???
Jensen skrev:

mvh PCC

Problemet har varit att vissa kunder som hunnit utnyttja sin resa hamnat på sämre hotel än vad som lovades mm.
Jag tror inte att du skulle vilja hamna på ett sunkigt hotel el nåt liknande även om man fått resan gratis.
Då har du faktiskt fått ett par alternativ, tycker att man gjort vad man kan, Bilia har ju inte direkt egna plan som flyger dig ner i Europa.

Oj oj oj vad jag blev inponerad av att Jensen svarade med en vänlig ton :P :P Inte ofta detta händer :D

Tycker som dom andra som skrivit du har ju blivit erbjuden annan kompesation eller möjligheten att vänta en stund med resan så att bilia får lösa sina problem med resebolaget.

//mojja
mojja skrev:
Jensen skrev:

mvh PCC

Oj oj oj vad jag blev inponerad av att Jensen svarade med en vänlig ton :P :P Inte ofta detta händer :D

Tycker som dom andra som skrivit du har ju blivit erbjuden annan kompesation eller möjligheten att vänta en stund med resan så att bilia får lösa sina problem med resebolaget.

//mojja
Du ser, jag kan om jag vill :-)))))
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hade ett liknande problem med en resa/hotellerbjudande) som snabbhetspremie (Telia bredband). Jag fick resan mycket senare än avsett pga diverse strul, då kompenserade Telia mig med lite rabatter så jag blev nöjd.. Resan fick jag också, men litet senare som sagt.

Ett exempel på excellent kundvård..

/Thomas
Frigge skrev:
Förstår inte problemet :roll:

Du har fått en förklaring och ett alternativ.
Om man jobbar i ett serviceföretag och vill sälja sina produkter och tjänster så måste man nog anstränga sig liten aning mer tycker jag! Om jag som kunde köper en produkt för 300000 kr då verkar det ganska dumsnålt att inte lösa en utlovad snabbhetspremie som är en struntsumma jämfört med produkten man köpt.

En weekendresa för två i Europa med flyg och hotell är grovt räknad värd c:a 8000-10000 kr. Då är det ganska patetiskt att tro kunden ska bli nöjd med en GPS värd någon tusenlapp! Bara en korkad mäniska skulle bli nöjd om han får en sämre produkt än utlovad. Hade Bilia istället erbjudit mig något som var bättre än en Europaresa för två så hade jag varit nöjd såklart!

Jag har heller inte en enda gång blivit kontaktad av Bilia om att det är problem med min utlovade snabbhetspremie utan jag har själv fått ringa och påpeka detta! På leveransdagen av min bil sa försäljaren på Haga Norra att jag skulle bli kontaktad av Bilia veckan därpå ang resan men jag har ännu inte blivit kontaktad av Bilia!

Det blir ju ganska mycket neggativ PR för ett stort företag som Bilia och Volvo om de får en missnöjd kund som köper en ny bil eller hur? Varje missnöjd kund som köper en ny bil är ett stort misslyckande.

Någon vecka efter mitt bilköp fick jag fylla i en enkät som jag skickade tillbaka. Jag fyllde i den helt ärligt och förklarade mitt missnöje. Jag lämnade även mit mobilnummer och kryssade i rutan om jag ville bli kontaktad ang mina synpunkter. Jag har ännu inte hört ett ord från varken Bilia eler Volvo ang min missnöjdhet!

Min förra bil var en ny BMW och jag måste säja at jag är MYCKET mer nöjd med BMW:s kundbemötande. Trist att Volvo har gett mig ett så dåligt intryck måste jag säja.

mvh PCC
Användarvisningsbild
av Jensen
Detta är ett problem som tyvärr drabbat alla som beställt weekendresan, resan kostar Bilia ca 2500kr, därför har du blivit erbjuden en navi eller 2500kr insatt på ditt Volvokort.
Bilia betalar inte 8000-10000kr per resa, detta är skälet till att du blivit erbjuden ett annat alternativ för ca 2500kr.
Så att säga att du blivit erbjuden något sämre tycker jag inte riktigt stämmer, sen kan resan givetvis ha ett "högre värde " för just dig.
Håller med dig om att det är dåligt att du inte blivit kontaktad utav Bilia gällande din resa.
Enkäten som skickas ut kommer enbart från Volvo, bedömningen betyder rätt mycket för Bilia då det utbetalas bonuspengar per kvartal till Bilia, så visst är det klantigt att man inte hört av sig.
Kan tillägga att jag själv haft ca 10 kunder som valde Weekendresan, och samtliga utav dessa har accepterat att vi kommit med andra alternativ eller till och med har möjligheten att vänta på sin Weekendresa då det kommer att erbjudas ett annat resealternativ med samma upplägg.

En sak som kan vara bra att känna till är att det såldes 1100bilar under denna helg som kampanjen genomfördes, detta var en kampanj som Bilia Sverige hade tillsammans, så du är inte ensam, och detta är inget som man löser på en eftermiddag då väldigt många är drabbade.
av mojja
Jensen skrev:Detta är ett problem som tyvärr drabbat alla som beställt weekendresan, resan kostar Bilia ca 2500kr, därför har du blivit erbjuden en navi eller 2500kr insatt på ditt Volvokort.
Bilia betalar inte 8000-10000kr per resa, detta är skälet till att du blivit erbjuden ett annat alternativ för ca 2500kr.
Så att säga att du blivit erbjuden något sämre tycker jag inte riktigt stämmer, sen kan resan givetvis ha ett "högre värde " för just dig.
Håller med dig om att det är dåligt att du inte blivit kontaktad utav Bilia gällande din resa.
Enkäten som skickas ut kommer enbart från Volvo, bedömningen betyder rätt mycket för Bilia då det utbetalas bonuspengar per kvartal till Bilia, så visst är det klantigt att man inte hört av sig.
Kan tillägga att jag själv haft ca 10 kunder som valde Weekendresan, och samtliga utav dessa har accepterat att vi kommit med andra alternativ eller till och med har möjligheten att vänta på sin Weekendresa då det kommer att erbjudas ett annat resealternativ med samma upplägg.

En sak som kan vara bra att känna till är att det såldes 1100bilar under denna helg som kampanjen genomfördes, detta var en kampanj som Bilia Sverige hade tillsammans, så du är inte ensam, och detta är inget som man löser på en eftermiddag då väldigt många är drabbade.
Fortfarande trevlig ton och sakliga förklaringar till vad som hänt utan spydigheter :lol:

Mycket mycket imponerade jensen.. :wink:

PPC vad tycker du bilia ska göra? Problem uppstår och det är inte precis som att dom skiter i sina kunder o säger att glöm det blir inget. Vänta lite o åk på resan eller ta emot den kompesation som erbjuds, är du forfarande inte nöjd så finns arn om det skulle behövas..

/7mojja
av PCC
mojja skrev:
Jensen skrev:Detta är ett problem som tyvärr drabbat alla som beställt weekendresan, resan kostar Bilia ca 2500kr, därför har du blivit erbjuden en navi eller 2500kr insatt på ditt Volvokort.

Fortfarande trevlig ton och sakliga förklaringar till vad som hänt utan spydigheter :lol:

Mycket mycket imponerade jensen.. :wink:

PPC vad tycker du bilia ska göra? Problem uppstår och det är inte precis som att dom skiter i sina kunder o säger att glöm det blir inget. Vänta lite o åk på resan eller ta emot den kompesation som erbjuds, är du forfarande inte nöjd så finns arn om det skulle behövas..

/7mojja
Äh, jag tycker inte om att gnälla, men jag blev riktigt besviken på Bilia. Jag ger dom en chans så klart eftersom jag har valt att vänta. Men det är trist att dom inte hör av sig alls! Inte ett enda ord om vad som sker...

Ett alternativ som jag blev erbjuden när jag köpte bilen var en uppsättning vinterdäck och dom kostar väl inte 2500? Dom är väl också värda c:a 8000-10000 kr? Om nu Bilia får tag i weekendresor för 2500 kr för två pers undrar man vad det är för resa hehe, något fraktplan där man sitter bland höns eller :wink:

Som sagt jag ger Bilia en chans men det käns lite som man är lite bortglömd av Bilia eftersom man inte hört ett enda ord av dom ang snabbhetspremien sedan man var där och hämtade bilen och betalat den!

Bilia får väl bevisa motsattsen och se till att jag får min resa och åtminstonde lite information om vad som händer i frågan. Som sagt jag har ändå köpt en produkt för 300000 av Bilia!

Jag är toppennöjd med min C30 men inte med Bilia, men jag kan ju ändra åsikt om dom löser problemet. Jag väntar med spänning!

mvh PCC

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]