- fre 12 jul 2019, 01:37
#1326245
Med den saken avklarad så var det dags att ta en provtur som gick bra. Bara ett par småsaker att titta närmare på. Efterfyllde lite vatten och drog åt några slangklämmor på tryckrören som satt lite klent. Tyckte laddtrycket var väl lågt, t.o.m för en FK, men nu går den som den ska igen.
En hjulinställning är nästa punkt på listan över saker som måste göras.
Hade ett antal små jobb att göra innan det var dags för provtur #2, bland annat göra ett rör mellan turbo och lmm med en anslutning för vevhusventilation samt ett fästa för lmm. Får allt gjort, häller i vatten och backar ut ur garaget och slår av motorn medans jag ska hämta något. Kommer ut till bilen igen och får syn på en liten vattenpöl under bilen... *suck* Bara att köra in igen och börja undersöka. Det skulle senare visa sig att klämman på slangen som går upp till expansionskärlet inte satt ordentligt. Trodde den bara var dåligt dragen först för det gick att dra lite men det vart inte riktigt tätt i alla fall. Fick lossa klämman och flytta ner den en liten bit och dra åt igen innan det vart tätt.
Med den saken avklarad så var det dags att ta en provtur som gick bra. Bara ett par småsaker att titta närmare på. Efterfyllde lite vatten och drog åt några slangklämmor på tryckrören som satt lite klent. Tyckte laddtrycket var väl lågt, t.o.m för en FK, men nu går den som den ska igen.
En hjulinställning är nästa punkt på listan över saker som måste göras.