Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fzraudun
Har ødelagt forstillingen på min volvo 460 turbo med automatlåda og behøver å bytte begge "bærebruene" (usikker på hva det heter på svensk). Men er det samme hjuloppheng på alle modellene eller trenger jeg deler fra en med turbo og automat?

Bild
bærebru....
Senast redigerad av 1 fzraudun, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Länkarm.

Tror det är samma på alla...
av fzraudun
Nja, søkte opp delen på mekonomen's hjemmesider og der stod det "ej automat" på lenkarmen de hadde. På ebay også fantes det egen
"wishbone" for automat... Det er et helvete å oppdrive en delebil med automat...
av fzraudun
Jajamensan! Fikk tak i två styck från jb-bildemo.se ( meget bra service!) og har bytt på venstre side. Men jeg oppdaget også at styrestaget var særdeles bøyd :x . Prøvde å rette det med varme med klarte istedet såklart å brekke det! :evil:

Mitt spørsmål er da: Kan jeg bytte bare den brekte delen eller må jeg bytte hele styresnekka?

Bild

Bild

Bild

Bild

Tok av mansjetten men fant ikke ut hvordan endeledd-staget kan byttes...
av fzraudun
fzraudun skrev:
Bild

Tok av mansjetten men fant ikke ut hvordan endeledd-staget kan byttes...
Har funnet ut at man kan bytte styrstaget, men hvordan får jeg det av? Skal jeg vri det av med en tang?
av fzraudun
fikk til å bytte styrestag ved å vri den av med en tang...

Men etter første prov-åkning har et nytt problem dukket opp.
Bilen retter seg ikke opp etter man har svingt, man må hele tiden holde rattet.

Redd for at hele motortraversen er bøyd, men skal få sjekket camber\caster først.
Användarvisningsbild
av vetten
Du blir nog tvungen att göra en framvagnsinställning på en verkstad för att allt ska bli rätt
av fzraudun
Styresnekka var også ødelagt viste det seg...
av fzraudun
Byttet styresnekken og sendte bilen til verkstedet for å få kontrollert forhjul-stillingen.
De sa at camber vinkelen var forferdelig feil, enten fordi traversen (framvagnsbalk) er bøyd eller så kunne fjærbenet være bøyd.
Og i verste fall er den ramme-skjev.... :(

Lurer på om dette er slutten for 460'n. Hvor stor sannsynlighet er det for at kun framvagnsbalken er bøyd, og ikke mere av bilen? bilen er fortsatt kjørbar men den kommer nok til å slite mye på framdekkene.

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]