- lör 06 jul 2019, 10:26
borstarmicke skrev: ↑sön 30 jun 2019, 15:01 Om nu innerskärmarna skyddar så dåligt borde man kanske göra riktigt rent o sen lägga transparent skyddstejp, typ 3M lr nåt, som slitageskydd längre ut mot kanten?Hm, kan kanske vara en idé att göra.
Derank skrev: ↑sön 30 jun 2019, 14:57 med tanke på att TS skriver att han är helt novis på lackering och rostlagning så skulle jag ha lämnat bort det till en som kan.Killen som äger blästern har lagat rost förr(om än kanske speciellt många gånger). Dum fråga, dom sprayburkarna bilia säljer, dom duger alltså inte? Är det inte riktig billack i dom burkarna? Även om detta skulle bli min första gång att försöka fixa rost så tänkte jag att detta är på ett ställe som inte syns så himla bra.
Blästra och fada med riktig bilack, ingen jäkla sprayburk el stiftpenna, el kontakta någon som håller på med spotreoair TS kommer att göra det värre om han inte gör det riktigt från början. Men visst ska nångång var den första men det kanske finns lämpligare objekt att testa på först
dannesk skrev: ↑lör 29 jun 2019, 17:54 Den där rosten är flera år gammal iom att bilen är galvad och detta är en långt gången rost. Det dörjar med lackblåsor bubblor som du ser en massa av högre upp på kanten där det rostar under lacken som sedan lossnar när du tvättar. Detta lacksläpp är standard på de nyare volvobilarna som V70 och XC60 iom att innerskärman slutar för långt in och mycket plåtyta blottas för stensprut, V40/V60 klarar sig bättre vad jag kunnat se iom annan design på skärmkanterna.Aj då, det betyder ju att rosten fanns där redan när jag köpte bilen(i stort sett iaf).
Fick tom lackblåsor på min XC60 my 17 efter 1,5 år och 1200mil som nu har börjat rosta på skärmkanterna efter drygt 3000mil.
\\ Volvo V90 Inscription 2018 //

- By VEWE