Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
fjohan82 skrev: mån 08 jul 2019, 08:43 10% enligt nedan, kanske ingen enorm grej men ändå helt ok för en privatperson...

s60.JPG
Absolut bra som privatperson skulle jag säga i dessa dagar.
Men inbyte är också en viktig parameter här. Hade du något inbyte eller köpte du ”cash”?
Riktar mig inte mot dig, men många kommer med sina rabatter, och så har det fått ett dåligt, halvbra eller bara OK inbyte, och rätt vad det är så har handlaren ”bakat in” sin rabatt på nya bilen i inbytet som de hämtar hem där istället.

Min upplevelse är ändå att 10% på Volvo idag är mkt bra. Mitt företag har 11% i ramavtalet. Har bekanta vars företag har 15% men då har de 40+ eller hundratals anställda med förmånsbil.
Användarvisningsbild
av fjohan82
AndreasThn skrev: mån 08 jul 2019, 08:46 Trevlig spec :-)
Absolut! :-)
Problemet sitter dock under huven: Ingen dieselmotor.... :bored:
jaronsso skrev:
fjohan82 skrev: mån 08 jul 2019, 08:43 10% enligt nedan, kanske ingen enorm grej men ändå helt ok för en privatperson...

s60.JPG
Absolut bra som privatperson skulle jag säga i dessa dagar.
Men inbyte är också en viktig parameter här. Hade du något inbyte eller köpte du ”cash”?
Riktar mig inte mot dig, men många kommer med sina rabatter, och så har det fått ett dåligt, halvbra eller bara OK inbyte, och rätt vad det är så har handlaren ”bakat in” sin rabatt på nya bilen i inbytet som de hämtar hem där istället.

Min upplevelse är ändå att 10% på Volvo idag är mkt bra. Mitt företag har 11% i ramavtalet. Har bekanta vars företag har 15% men då har de 40+ eller hundratals anställda med förmånsbil.
Den är inte beställd...
Men som du säger så har ev. inbyte en påverkan, absolut.
Det diskuterades dock aldrig något gällande inbyte med handlaren i detta fallet.
av stevvee
Att bara fokusera på procent är fel, du kan få samma slutsumma från två olika specar i detta forumet där ena är 11% och andra är 8%. Man måste se vad handlaren väljer för grundpris för det är inte samma hos alla och det priset från Volvos hemsida är mer riktmärke. Det är alltså samma sak som i vanliga detaljhandeln ”köp denna och få 45% rabatt (på ordinarie pris, det som står på prislappen gäller ej)

Skicka iväg din offert till olika och se vad du får. % är skitsamma, slutsumman är det intressanta.
av jaronsso
stevvee skrev: mån 08 jul 2019, 09:47 Att bara fokusera på procent är fel, du kan få samma slutsumma från två olika specar i detta forumet där ena är 11% och andra är 8%. Man måste se vad handlaren väljer för grundpris för det är inte samma hos alla och det priset från Volvos hemsida är mer riktmärke. Det är alltså samma sak som i vanliga detaljhandeln ”köp denna och få 45% rabatt (på ordinarie pris, det som står på prislappen gäller ej)

Skicka iväg din offert till olika och se vad du får. % är skitsamma, slutsumman är det intressanta.
Precis, och lägg därtill en ev. Inbytesbil. Det kan skilja många tusenlappar mellan handlarna och som jag skrev ovan är det inte omöjligt att de hämtar hem en eventuellt ”bra” rabatt i ett mindre bra pris på inbytet, medan någon annan handlare inte gör det.
Vinterdäck på fälg är inte ointressant att ta med i förhandlingen heller. Kostar en slant. Hos vissa kan du få med det vid en förhandling, andra inte.
Slutsumman är det intressanta som du säger.
av Car
Ja, den där prisspecifikationen av fjohan82 var ju ett tydligt bevis på att det går att pruta hyggligt ordentligt ...
av Car
steevve: ”Skicka iväg din offert till olika och se vad du får...”

Bra tips, fast man undrar om inte återförsäljare har bra kontakter/kommunikation sinsemellan?
av stevvee
Car skrev:steevve: ”Skicka iväg din offert till olika och se vad du får...”

Bra tips, fast man undrar om inte återförsäljare har bra kontakter/kommunikation sinsemellan?
Med tanke på att säljare internt knappt kommunicerar hos vissa ÅF har jag svårt att tro att man pratar sinsemellan
Användarvisningsbild
av Rillee
Är det inte lättare att få bra rabatt om man väljer till en massa extra utrustning?
av Car
Rillee skrev: mån 08 jul 2019, 19:25 Är det inte lättare att få bra rabatt om man väljer till en massa extra utrustning?
Kan nog vara så. Jag tänker inkludera Teknikpaket, Klimatpaket + andra grejer för sammanlagt en bit över 40000. Jag tror det kan hjälpa till.
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]