Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
Dez76 skrev: mån 08 jul 2019, 11:20 Den som väntar på något gott...

sdsad.png
Herregud.
Fattar att du beställt en ”drömbil”, men nära ett års leveranstid är f*n inte OK om Volvo vill leverera och komma upp i storvolym.
Jag har beställt V60 med 18 veckor levtid. Tyckte det var lång tid på en hyfsat standardbil.
Användarvisningsbild
av sony
Dez76 skrev: mån 08 jul 2019, 11:20 Den som väntar på något gott...

sdsad.png
Är det Polestar du har beställt?
av Tiimpan
FBKEeyore skrev: tis 09 jul 2019, 21:47 Håller på att bygga ihop en xc60 r-design.
Är det många utav er som väljer elmanövrerad passagerarstol?
Samt akustiskrutor?
akustikrutor är super! Har det nu också.
elmanövrerad passagerarstol har jag haft men inte valt på nuvarande xc60 iaf.
av UnleashFusion
FBKEeyore skrev: tis 09 jul 2019, 21:47 Håller på att bygga ihop en xc60 r-design.
Samt akustiskrutor?
Funktionen går inte att eftermontera, sen om du använder eller ej är en annan sak men för den lilla summan i en nybil hade jag absolut valt till den(eller så lägger du till loungepaketet som innehåller lite mera tillval och i slutändan några tusen billigare
Användarvisningsbild
av fjohan82
UnleashFusion skrev: tis 09 jul 2019, 22:43
Samt akustiskrutor?
Funktionen går inte att eftermontera, sen om du använder eller ej är en annan sak men för den lilla summan i en nybil hade jag absolut valt till den(eller så lägger du till loungepaketet som innehåller lite mera tillval och i slutändan några tusen billigare
Väljer man eldriven passagerarstol med minne kan man väl justera den från centerdisplayen? Eller är det bara på 90-bilarna?
Praktiskt om man behöver ändra läge på den och inte vill springa runt och hålla på...
av stevvee
fjohan82 skrev:
Samt akustiskrutor?
Väljer man eldriven passagerarstol med minne kan man väl justera den från centerdisplayen? Eller är det bara på 90-bilarna?
Praktiskt om man behöver ändra läge på den och inte vill springa runt och hålla på...
Yes det fungerar även i 60. Och loungepaket klingar ju högre än separat tillbehör.
av kantarell
Jag har haft 2 stycken XC70 med ventilerat skinn och kyla i framsätena. Körde dom ca 16 000 respektive ca 22 000 mil och ingen av dom uppvisade den minsta lilla skada eller veck på skinnet, trots mina 100+. Den här skinnklädseln är ju så mjuk och skön redan från start så man skulle kunna förvänta sig att den inte ska hålla eller åtminstone vecka sig någonstans men så är tydligen inte fallet. En eloge till Volvo för den kvalitén.

När jag beställde min nuvarande XC60 D4 R-design -19 så ville jag inte ha de skålade säten utan valde LaunchPro-paketet som (för 2019 i alla fall) hade komfortstolar med ventilerat skinn, kyla och ryggmassage. Stolarna och skinnet är nog den "Premiumkänsla" som jag tycker består längst tillsammans med B&W-anläggningen och den burstingblue färgen. Min sambo som har en hel del problem med verk av olika slag gillar massagefunktionen skarpt och hållbarheten på den kommer hon nog att testa ordentligt.

Allmänt är jag nöjd med det mesta utom den irriterande finsanden som jag får dammsuga bort flera gånger per vecka innanför bakdörrarna. SIM-kortet från Telenor som följde med vid köpet fungerade mycket dåligt eller ännu sämre men det tvillingkort från Telia som jag bytte till efter ett par veckor fungerar nu så bra som man kan förvänta sig av något som hämtar in media från nätet. Kör TuneIn och Spotify med högsta kvalitén vald i B&W-anläggningen och förvånas fortfarande av sändningarnas mycket höga kvalité jämfört med vanliga FM-sändningar. Var lite missnöjd över B&W-ljudet direkt från start men under ungefär den första månaden så förbättrades ljudet succesivt till att nu vara mycket bra.
av intrest
fjohan82 skrev: ons 10 jul 2019, 06:49
Samt akustiskrutor?
Har man inte elstolar kan man ju böja sig fram och dra i reglaget :)
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 234

Ursäkta en nybörjare, men jag behöv[…]

245 Turbo

Bilen har stått ett antal år på […]

Du har nog rätt. De bilder jag sett på […]

Beror ju lite på vilka däck det handla[…]