Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersst
Hej, har en nästan ny -19 V60 D4 och undrar ifall det borde finnas ett lastnät gömt någonstans, hittar ej något, är det inte standard i alla modeller?
av stevvee
andersst skrev:Hej, har en nästan ny -19 V60 D4 och undrar ifall det borde finnas ett lastnät gömt någonstans, hittar ej något, är det inte standard i alla modeller?
Har du kikat under golvet längst fram i bagaget?
Användarvisningsbild
av sony
III skrev: lör 06 jul 2019, 11:16 Har Volvo slutat med de praktiska lastnäten i kassett som man drog upp?
Finns bara i v90
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Brainy skrev: sön 07 jul 2019, 19:40 De hävdar att kasetten tar upp för mycket plats i de mindre modellerna, därav bara ett nät som spännes upp. Jag har därför lagt in lastskyddsgaer i beställningen.
Det gamla nätet som var helt integrerat i sätet tog ju ingen plats men det slutade det ju med redan till V70II för mer än tio år sen när de bytte till den rätt opraktiska lösa kasetten.
av jaronsso
Fattar inte diskussionen här.

Finns det något nät öht?
Det finns ingen ”kassett” vad jag förstår. En sådan kassett har jag i min Passat -18 idag. Praktiskt och fungerar.
Jag väntar på en V60. Något jäkla nät finns väl?
Om det inte finns i en kassett, hur fungerar det då?
av Ice71
andersst skrev: lör 06 jul 2019, 01:55 Hej, har en nästan ny -19 V60 D4 och undrar ifall det borde finnas ett lastnät gömt någonstans, hittar ej något, är det inte standard i alla modeller?
Ligger i min XC60 - 20 under lastgolvet i bagaget.
Samma på min förra XC60 - 19
av Plinkplonk
jaronsso skrev: sön 07 jul 2019, 23:06 Fattar inte diskussionen här.

Finns det något nät öht?
Det finns ingen ”kassett” vad jag förstår. En sådan kassett har jag i min Passat -18 idag. Praktiskt och fungerar.
Jag väntar på en V60. Något jäkla nät finns väl?
Om det inte finns i en kassett, hur fungerar det då?
Det följer med något sladdrigt nät som kommer i en påse till bilen som man spänner upp.
Vill man ha något annat från Volvo så finns det ett lastgaller för 3200kr.
Kommer också från en Passat och Volvos lösning känns ruggit Dacia... :-(
Vi som beställt nya V60

Nu finns min nya V60 hos handlaren: - 11 april bes[…]

Det varierar med årsmodeller och n&aum[…]

Volvo 240 klocka

Har varvräknare i kombinationsinstrumentet oc[…]

Du säger ju själv att du får b&aum[…]