Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Midnightoil
Tack för svar i föregånde tråd. Dags för service på nya bettan, kontaktade bilia, dom har nice price på bilar ädre än tio år. 2500:- för service tycker jag va nice. Men det är kanske dags o byta stift också föreslog bilia killen. Ok sa jag:; då hamnar vi på 5400:- ok sa jag:; men då byter vi luftfilter också:; sa biliakillen. Men är inte det nåt som borde ingå i vanliga servicen, tycker man ju! Nu är det väl inte så mycket pengar o snåla på men, dom två grejerna tror jag nog att jag tar o byter själv, just för principen! Bilen är en V70 T 04 som har gått 25:
av ThomasNygards
Ja, vad gör de egentligen för något på en sådan service? Något mer än byter motorolja och oljefilter och nollställer felkoder som inte är aktuella?
Vad mer får man för 2500 kronor? Jag är mycket skeptisk till värdet av märkesverkstäders service på gamla bilar.....

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

av Solomon
Varför servar du hos bilia en 14 år gammal Volvo? Byt själv och slippa elda pengarna. OBS köp materialet från mister auto el delar24. Lycka till
av Midnightoil
Tack för svar, men är det inte en massa mjukvaruppladdningar o nedladdningar o sånt man inte har nån aning om? Byta vätskor o filter är väl en sak.
av MickeM
Uppdateringar var när bilarna var ganska nya.
Det har nog inte utvecklats ett skit på mjukvaran i V70N dom senaste 10åren eller så...
Men det är ju inte FEL att lämna in för service.
Bara dyrt.

Men din bil är nu korrekt servad. :)
av Midnightoil
Tack, känns bra, ska ändå byta länkarmar,o lite annat i framvagnen+ luftfilter o stift så man får ju lite o roa sig själv med...
Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]