Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tjurre
Nu vill man ju inte få tag i det mindre efter era beskrivningar av chassit:D kanske min ÅF som är lat eller något ska ringa runt på måndag till lite olika o se vad de säger. Svårt att tro att alla skulle vara helt slut. Sen måste väl reservdelar tillverkas i ett visst antal år även efter de utgått så på något sätt måste det ju gå få tag på tänker jag. Väl mött. Vilka fälgar o däck kör ni tsmns med PPP chassit? Har precis inskaffat PPP fälgarna men har svårt bestämma mig för gummi😂
Användarvisningsbild
av fjohan82
tjurre skrev: lör 06 jul 2019, 21:55 Nu vill man ju inte få tag i det mindre efter era beskrivningar av chassit:D kanske min ÅF som är lat eller något ska ringa runt på måndag till lite olika o se vad de säger. Svårt att tro att alla skulle vara helt slut. Sen måste väl reservdelar tillverkas i ett visst antal år även efter de utgått så på något sätt måste det ju gå få tag på tänker jag. Väl mött. Vilka fälgar o däck kör ni tsmns med PPP chassit? Har precis inskaffat PPP fälgarna men har svårt bestämma mig för gummi😂
Min V60 rullar på 235/40/19 med Bor-fälgarna i färgen Iron Stone.
Däcken för året är Dunlop Sport Maxx RT. Har bara kört runt i Sverige med dessa hittills, men ska till England och Skottland 23 juli så det ska bli intressant att se hur de är på Autobahn och på ön...
Förra året kör de jag på Ymir 18" med Goodyear, då var jag till Grekland, så bilen är långt och hårt testad med chassit.

Bor du här i Stockholmstrakten kan du alltid få testa på min bil om det är av intresse.
IMG_7280.JPG
IMG_7280.JPG (470.84 KiB) Visad 405 gånger
av tjurre
Okok lutar mot att det blir 235/35 påsatta imorgon då det var det som fanns hemma här i stan plus att efter lite efterforskning så ska det minska risken att det ska ta i fjäderben skålen fram :-D
Bor inte jätte nära Sthlm för närvarande men om jag har vägarna förbi skulle det absolut vara av intresse. Tack. Må väl
av Henkan
235/35-19 har med största sannolikhet för lågt lastindex för en S60/V60. Det är 91 på XL-däck. Kolla vad du måste ha för lastindex på din bil.
av Fredro
Jag har 245/35ZR20 (95Y) med michelin pilot super sport, om dessa chassisatser är samma som de riktiga har så borde sådana passa.
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]