Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Lite
Men det är absolut värt skummet
Det är ju oftast slabbigt ändå då man måste spola så....
Användarvisningsbild
av Momentum
Vet inte vart mitt svar tog vägen
Men med risk att upprepa mig så:

Visst det löddrar lite
Men det ör ju oftast slabbigt ändå då man måste spola så ....

Att få bort filmen i mörker med mötande trafik är värt kanska så mycket lödder tycker jag......
av sm5ugh
Mattias_F skrev:
Momentum skrev:Dock brukar jag blanda i en skvätt diskmedel i spolarvattnet
Det bryter ytspänningen och tror jag tar bort "hinnan" på rutan
Det här låter intressant, hinnan med trafikfilm vill man ju ha bort men det löddrar inte då?
Har en god vän som kör lastbil, och han kör med c:a 3-4 droppar Yes i spolarburken (minst 4 liters volym). Funkar kalasbra på sommaren!
Användarvisningsbild
av Funk
Kör man med T-sprit eller annan spolarvätska utan rengöringsmedel i så skall man definitivt prova med ett par droppar diskmedel i vätskan..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag köpte biltemas flatblades igår, döm av min besvikelse när jag insåg att det ändå är en stor metalldel på dem :(

Får hoppas att de iaf är bättre än biltemas vanliga torkare.

mvh
Anders
av aTommyC
Kjøper 12 x 4 liter spylervæske av gangen. Blander sammen 1 liter salmiakk, og 3-4 refills med Ajax/Jif, og fordeler dette på de 12 kannene. Funker fantastisk. :)

Ang salmiakken, skru av korken på en flaske Turtle Klar Sikt, og kjenn på lukta. ;)
av Seafront
Har nyligen lagt på Valeo Flatblade, nästan lika dyra som Volvos original. Tysta och inga ränder än så länge men det är ett stort problem, de är inte så tysta i yttre vändläget. Exakt när torkarna ändrar riktning så blir det ett vidrigt ljud, mycket irriterande. Ska testa om ett par droppar Yes fixar detta…
av väsby_lasse
Min erfarenhet är att biltemas flateblades är de bästa i förhållande till priset
I mitt fall passade ej fästet,torkaren lossnade, fick återvinna det gamla.
Ett tips är att vaxa rutan för att erhålla ett tyst användande samt att förhindra ett onödigt slitage på torkare o ruta.
Ett par droppar yes är inte heller fel.
Dessutom behöver man ej använda torkarna i högre fart.
Användarvisningsbild
av Brainy
väsby_lasse skrev:Min erfarenhet är att biltemas flateblades är de bästa i förhållande till priset
I mitt fall passade ej fästet,torkaren lossnade, fick återvinna det gamla.
Ett tips är att vaxa rutan för att erhålla ett tyst användande samt att förhindra ett onödigt slitage på torkare o ruta.
Ett par droppar yes är inte heller fel.
Dessutom behöver man ej använda torkarna i högre fart.
Min erfarenhet från vaxning av vindruta är att det blir en vit hinna som går några cm efter torkarbladet fram och tillbaka när torkarna används. Aningen störande även om den ju försvinner på en gång.
Detta har jag även upplevt på bilar som av någon anledning haft vaxad ruta från fabrik (läs passaten)

mvh
Anders
av silas
Biltemas blad passar väl fortfarande inte på nyare v70 med de nyare torkararmarna? 05 och framåt tror jag. Eller har de släppt det nu i höst?
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag får hoppas jag kan polera upp resten av […]

Det visar sig att man behöver både del […]

installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]