Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoinorr
Då det är ganska bra erbjudande på nya V90 Cross Country har någon koll på ungefärlig leveranstid just nu? Bygger ihop en riktigt trevlig bil till nästan samma pris som V60 Cross Country när den inte längre har rabatt.
av beachman
Volvoinorr skrev: ons 03 jul 2019, 09:16 Då det är ganska bra erbjudande på nya V90 Cross Country har någon koll på ungefärlig leveranstid just nu? Bygger ihop en riktigt trevlig bil till nästan samma pris som V60 Cross Country när den inte längre har rabatt.
Jag kom fram till samma sak när det var kampanj i november. V90CC för nästan exakt samma pris som V60CC. Absolut inget fel på V60, men det finns smådetaljer framförallt invändigt i 90-serien som andas lite mer premium och lyx. Sen att jag är 195cm lång avgorde saken, benutrymmet bak är otroligt generöst trots att jag har sätet längst bak. Fantastisk bil!
Enda nackdelen är att bilen är lååång, men man vänjer sig. 360-kamera är guld värd.
Jag hade ca 8 veckors leveranstid.
Min är V90 CC T5, Adv, klimatpaket, Navigation paket, sportratt, Harman Kardon, läder sits, akustik rutor, drive mode, Osmium met. Kollade nu konfiguration men priset på min är samma nu som i april. Tror inte på verkligt erbjudande...
av dfa
Ja, kampanjen på V90 verkar blivit förlängd året ut, men däremot så har kampanjerna på V60CC försvunnit sedan sista juni, så V60CC är väl en 20´dyrare nu än för ett par dagar sedan. Vilket gör V90CC mer intressant.
Användarvisningsbild
av tebra64
Jeg har kjørt v90cc i 2år, og vurderte å bytte til en v60cc, da behovet er en mindre bil..
Men etter prøvekjøring var valget enkelt. Både kvalitetsfølelse og komfort er MYE bedre i v90!!

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]