Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men du tror som jag att det inte har något med en uppdaterad mjukvara att göra. Min volvoperson vill få det till att han "trodde" att det skulle vara korrekt att den nu har börjat visa streck istället för hur lång körsträcka jag har kvar till tom tank? Har din bil uppdaterats nyss? Och att den då skulle ha samma inställning… Har en V90 Cross Country 2018 D4 AWD
Förvånansvärt mycket kan vara mjukvara. Min fotöppning av bagageluckan slutade plötsligt att fungera, min pst var på väg att beställa en ny sensor. Jag undrade om vi inte först skulle pröva med att uppdatera mjukvaran i bilen. Efter mjukvaruuppdateringen så funkade fotöppningen perfekt igen...
Min gjorde faktiskt samma sak häromdagen, när jag kom ner till reserven..

Kommer inte ihåg om jag kom ner till 90 eller 50 km. Stannade sedan bilen pga ett kort ärende. När jag startade igen stod det - - som kvarvarande kilometer till tom tank.

Tänkte att det var konstigt att flera liter försvann på någon minut..

När jag tankade igen var siffrorna tillbaka.

Min uppdaterades senast i mars/april..
Supertack för era tips och kommentarer. Uppgradering till senaste mjukvaran gjorde att mitt problem försvann. Tydligen hade det varit vissa konstigheter i form av att bilen även visade för hög förbrukning etc på den tidigare mjukvaran. Så nu är bilen topp igen. Tusen tack för er tid.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]