Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
fjohan82 skrev:Jag skulle aldrig köpa en bil att ha till vardags med ljus klädsel, golv etc även om det ser fint och fräscht ut att titta på.
Nej, man kan ju köpa en svart, så ser den för jävlig ut även när den är ny.
Efter 28000 mil är min bil, med klädselfärg "blond", fortfarande mycket trevligare än en svart bil. Fast jag har varit liiite sansad, så jag har kombinationen med svart bräda, ratt och golv. Säten och dörrar är ljusa.
Något udda bild, men så ser den ut.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
apersson850 skrev: ons 03 jul 2019, 10:08 Efter 28000 mil är min bil, med klädselfärg "blond", fortfarande mycket trevligare än en svart bil. Fast jag har varit liiite sansad, så jag har kombinationen med svart bräda, ratt och golv. Säten och dörrar är ljusa.
Något udda bild, men så ser den ut.
Absolut den snyggaste kombon i v/xc70 :-)

Finns några bilder här på vår gamla v70
https://www.garaget.org/?car=386284
Användarvisningsbild
av Derank
fjohan82 skrev:
Derank skrev: tis 02 jul 2019, 23:33 D5an, d4an är tröööölt, lätt värt 10k

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Japp sen slänger man in detta, så kan man gasa runt i 260 km/h :-)
https://www.dieselkraft.se/Produkt/Volvo/XC70/13498/
Ja, optimering av d4an gör underverk.

Användarvisningsbild
av Derank
Dok så skulle jag personligen aldrig handla av mittsverigebil. Undersök allt noga om du köper där, och då menar jag allt

av Lars82
Derank skrev:Dok så skulle jag personligen aldrig handla av mittsverigebil. Undersök allt noga om du köper där, och då menar jag allt

Berätta vad du vet/hört.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
Lars82 skrev:
Derank skrev:Dok så skulle jag personligen aldrig handla av mittsverigebil. Undersök allt noga om du köper där, och då menar jag allt

Berätta vad du vet/hört.

Se bara till att allt Anxxx lovar av tex tillbehör osv som ska följa med, se till att få det på mailen. Följer vinterdäck med så fråga efter bild och mönsterdjup., ska du teckna någon tillägsförsäkring som de ibland säljer med, då se till att teckna den samma dag du köper bilen, inte vänta tills du kommer hem.

Kolla med de som servat bilen att allt som skulle göras på den servicen, verkligen är gjort.

Som sagt kolla noga allt innan ev köp.

Har bekanta som gjort affärer där och gått på rejäla miner.

Jag tror det räcker så, och med det sagt så behöver det inte bli en dålig affär för dig men kolla noga allt.

Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
av Lars82
Derank skrev:
Lars82 skrev:

Berätta vad du vet/hört.

Se bara till att allt Anxxx lovar av tex tillbehör osv som ska följa med, se till att få det på mailen. Följer vinterdäck med så fråga efter bild och mönsterdjup., ska du teckna någon tillägsförsäkring som de ibland säljer med, då se till att teckna den samma dag du köper bilen, inte vänta tills du kommer hem.

Kolla med de som servat bilen att allt dom skulle göras på den servicen, verkligen är gjort.

Som sagt kolla noga allt innan ev köp.

Har du råkat ut för ngt speciellt då du handlat där?

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]