Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JEKR
Hej!

Mitt första inlägg här på forumet men jag har varit en flitig läsare oinloggad. :-)

Igår hämtade vi ut vår nya v90 D4 Momentum Advanced special edition II MY 2020. Denna gång valde vi bort navigation eftersom vi i princip aldrig använder det men jag laddade ändå ner internet maps och undrar om det går att få upp det i förardisplayen.
Jag har letat men inte hittat någon information om detta. I bilens inställningar ang. vad som ska visas i förardisplayen så kan jag bara välja att visa aktivt media eller att det ska vara tomt. Jag tycker att det är ett så stort tomrum mellan hastighetsmätare och varvtalsmätaren och gillar de Volvo jag kört där kartan fyller upp tomrummet men jag har aldrig reflekterat om de har navigation eller endast internet maps.

Hoppas att någon kan hjälpa mig med min fråga. :oops:
Tack på förhand!
av stevvee
JEKR skrev:Hej!

Mitt första inlägg här på forumet men jag har varit en flitig läsare oinloggad. :-)

Igår hämtade vi ut vår nya v90 D4 Momentum Advanced special edition II MY 2020. Denna gång valde vi bort navigation eftersom vi i princip aldrig använder det men jag laddade ändå ner internet maps och undrar om det går att få upp det i förardisplayen.
Jag har letat men inte hittat någon information om detta. I bilens inställningar ang. vad som ska visas i förardisplayen så kan jag bara välja att visa aktivt media eller att det ska vara tomt. Jag tycker att det är ett så stort tomrum mellan hastighetsmätare och varvtalsmätaren och gillar de Volvo jag kört där kartan fyller upp tomrummet men jag har aldrig reflekterat om de har navigation eller endast internet maps.

Hoppas att någon kan hjälpa mig med min fråga. :oops:
Tack på förhand!
Som tidigare nämnts är det krav på navigation för det. Internet maps är en väldigt simpel karta bara och inte mycket till navigation.
av JEKR
Tack för era svar, jag misstänkte det.. Skulle inte ha sparat in på lilla teknikpaketet, jag tog ju ändå backkamera så det hade inte blivit så mycket dyrare.
Användarvisningsbild
av gages
En följdfråga:
Jag har Sensus navigation. Kan jag vända på den stora kartan i displayen så att den överensstämmer med en vanlig karta: norr uppe,sönder?
av stevvee
gages skrev:En följdfråga:
Jag har Sensus navigation. Kan jag vända på den stora kartan i displayen så att den överensstämmer med en vanlig karta: norr uppe,sönder?
Byt till 2D är väll enda alternativet ?

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]