Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej alla
Har köpt en vida (2014D) som strulade tills jag fick det att funka. Hade i börjar ett rött kryss som jag löste genom att lägga in IE i chrome o själva programmet funkar utan problem... har en windows 7 pro.
När jag kopplar in dice så funkar den, när jag testar den genom diagnos verktyget funkar den bortsett från interface
I vida visad dice men när jag trycker på den säger den att bilen är från innan 1999, eller att CEM är skadat (nåt i den stil)
Har skrivit in VIN o chassi nr så kommer bilen upp men när jag trycker på diagnos fliken läser den av men inga felkoder kommer fram. Har försökt allt, läst mig fram till att avinstallera .netframe (har 4.7.2) o laddat ner 3.5 men inget händer...
Vad ska jag göra för att få det att funka? Några förslag?
Joo bilen har varit kopplad ihop med datorn
Av nån konstig anledning har den inte kunmat lösa ut VIN eller felkoder
Har sökt i tråden o på engelska sidor men utan resultat
Har läst mig fram till att avinstallera .netframework o ominstallera 4.0 versionen ist
Men tyvärr utan resultat
Har lagt ut en youtube klipp
Modigt att våga uppdatera en klon ;p

Troligen gör det ingen som helst skillnad på just den biten, men testat att logga in med bara en 4? Det ska vara för den nordiska marknaden. Men som sagt, den biten gör det nog ingen skillnad på.
Njae, uppdatera själva DICE:en. Har visserligen inte provat, men det brukar inte gå så bra på en del klonade enheter (över lag, inte bara just dice). Givetvis finns det undantag, och det här kan vara ett (eftersom jag som sagt inte testat).
Prova knappa in all info i model year, engine, gear box o.s.v. Även skifta mellan olika usb-uttag. Jag kör med virtuell maskin och där funkar inte usb3.0-uttagen.

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]