Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Hej, med min Volvo XC60 T8 levererades en laddkabel som jag inte har någon större nytta av: schuko i ena änden och Typ2 i den andra.

Jag köpte separat en Typ2 till Typ2 som jag använder till min laddbox hemma.
Jag skulle så klart kunna packa ned den i bilen varje gång jag lämnar hemmet, men det är ju inte 100% praktiskt...

Jag vill alltså ha en Typ2/Typ2 till - en som jag tar med i bilen då de flesta laddstationer numera endast har Typ2-hona.

Har ni sett en adapter med schuko-hona och en Typ2-hane?

Jag har letat på nätet men hittar ingen sådan, inte där det tydligt framgår att det är en sådan - det kanske inte fungerar ens?
av stevvee
betterlead skrev:Hej, med min Volvo XC60 T8 levererades en laddkabel som jag inte har någon större nytta av: schuko i ena änden och Typ2 i den andra.

Jag köpte separat en Typ2 till Typ2 som jag använder till min laddbox hemma.
Jag skulle så klart kunna packa ned den i bilen varje gång jag lämnar hemmet, men det är ju inte 100% praktiskt...

Jag vill alltså ha en Typ2/Typ2 till - en som jag tar med i bilen då de flesta laddstationer numera endast har Typ2-hona.

Har ni sett en adapter med schuko-hona och en Typ2-hane?

Jag har letat på nätet men hittar ingen sådan, inte där det tydligt framgår att det är en sådan - det kanske inte fungerar ens?
Rent säkerhetsmässigt så är det nog nej med adapter. Köp en kabel från Volvo, typ 1800 spänn eller så.
Volvo4ever2019 skrev: lör 19 okt 2019, 22:06 Kan det funkar med den?
https://urldefense.proofpoint.com/v2/ur ... wE9U6wg&e=
Haha, underbart dyr adapter! Jag säger som @stevvee att rent säkerhetsmässigt så är en adapter no-no. Du kan dessutom få en Typ2-Typ2 kabel billigare än den där adapter, skulle satsa på det istället.

https://evconnect.se/products/typ-2-til ... t_campaign
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]