Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fragge
mikebike skrev:Det kan ju inte vara laddboxen som bestämmer laddströmmen.
Njae, laddboxen meddelar bilen vilken maxeffekt den kan leverera. Bilen tar sedan så mycket den kan av den tillgängliga effekten.
av mathiasbkvist
Ok min ser ut som på bilden jag har en Halo 2. Har haft kontakt med evconnect där jag köpt laddaren men deras support verkar inte så intresserad att hjälpa sina kunder. Får prova kontakta charge amps direkt ist. Tack för tips.
av fragge
mathiasbkvist skrev:Ok min ser ut som på bilden jag har en Halo 2. Har haft kontakt med evconnect där jag köpt laddaren men deras support verkar inte så intresserad att hjälpa sina kunder. Får prova kontakta charge amps direkt ist. Tack för tips.
Då borde din vara ok, men Charge-Amps brukar hjälpa till utan tjafs iallafall.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Har inte el och är därför ganska novis i ämnet..

Kan det Inte vara någon inställning som gör att den stannar vid 75.

På Tesla och nya Polestar 2 kan man sätta en gräns att batteriet inte ska laddatill mer än 80 procent, för att man inte ska slita på batteriet.

Det sliter mer att ladda till 100 än till 80..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Går inte att ställa in det på TE. Laddar alltid 100% enligt displayen. Anledningen är att 100% inte är 100% annat än på Tesla (och möjligtvis polestar 2 när den kommer).
kranvatten i glykolen!?

Så lite har ingen betydelse.

Den blir varm och sedan stoppar torkararmen. N&au[…]

Fel centerhögtalare?

Jag plockade ut min nya Volvo V60 T6 2026 i onsdag[…]

S40 2004

Till S40 fanns det två olika CD-växlare[…]