Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skruvmejsel
Ljudet som hörs liknar det som blir när man öppnar/stänger ett lås med fjärrkontroll. Det hörs när bilen går framåt/bakåt upp till ca. 50 km/h sen försvinner det. Går i/ur hela tiden upp till ca. 50 km/h.
Är det nån som har nån idé vad detta är för ljud ?
Bilen är en
VOLVO XC70 CROSS COUNTRY 2.4 T XC AWD 2001 automat.
av MickeM
Jag föreslår att du gör en bättre ljudliknelse/ljud beskrivning.
av Skruvmejsel
Ljudfilen gick inte bra då det blev alldeles för mycket bakgrundsljud, svänger jag vänster ganska kraftigt intensifieras ljudet, men upptäckte att när jag trycker lätt på bromsen slutar ljudet, så det kanske inte alls kommer från växellådan.
av SnurreSprätt
Låter det även när du står på tomgång och även när du inte startat bilen men vridit på nyckeln till läget där instrumenteringen tänds?
Låter ljudet i stil med: suuur....suuuur.....suuuur...
En gissning redan nu är att det är vaccumpumpen till bromsassisten du hör (notera: gissning).
av Skruvmejsel
Det hörs endast när man kör, upp till 50 km/h sen försvinner det, men det försvinner som sagt vid ett lätt tryck på bromsen.
ABS lampan samt den till höger om ABS lampan, tändes igår (5/7), men försvinner till och från.
serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]

Bensinpriser v2

Uh-oh.. Iran stänger Hormozsundet. 20% av v&a[…]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]