- tor 27 jun 2019, 12:29
#1323664
UnleashFusion skrev: Jag skulle ändå backa, vad säljaren säger gör mig inte tryggare och han drar "longlife olja"-kortet. Låter inte som försäljaren kan allt.
fjohan82 skrev: Dynga från början till slut.... Avstyr affären är mitt tips.
Malmstroem skrev:Den enda orsaken att ens fundera på en bil där serviceintervallet inte följts är att den är väldigt mycket billigare.Nej precis. Jag kommer inte genomföra affären. Ska bråka så mycket jag orkar för att få tillbaka handpenningen, men oavsett så blir det inte affär med dom.
Om priset är tillräckligt lågt för att du ska kunna byta motorn om den rasar kan det vara värt att överväga. Ligger priset i närheten av bilar som faktist fått ny olja och filter med rätt mellanrum finns det ingen orsak att överväga bilen i fråga -- oavsett vad säljaren säger. Ett års garanti ger inte mycket, problemen kommer troligen något senare. För att inte tala om hur svårt det kan vara att sälja en bil med dålig servicehistorik senare. Du lär få sänka priset då också.
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Väntar på: VW ID.7 Tourer GTX Edition - 2025
Tidigare:
Tesla Model 3 LR AWD 2020, VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018, Volvo V60 D4 Summum 2016, Volvo S60 D5 Summum 2011, Audi A4 2.0 TDI Proline 2009, Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Väntar på: VW ID.7 Tourer GTX Edition - 2025
Tidigare:
Tesla Model 3 LR AWD 2020, VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018, Volvo V60 D4 Summum 2016, Volvo S60 D5 Summum 2011, Audi A4 2.0 TDI Proline 2009, Volvo V70 2.0F Momentum 2009