- tor 27 jun 2019, 09:39
Jag skulle aldrig köpa en bil som gått 4000 mil mellan oljebytena. Den jag köpte senast har 1000 mil mellan service.
Den ena säljaren du länkade till bytte namn efter att ha hamnat på svarta listan 5 ggr. Märkligt att folk ens funderar på att köpa bil där. Det finns en anledning till varför det är lite billigare än på andra ställen.
batmac skrev: ↑ons 26 jun 2019, 22:03 Här har vi ett bra exempel på det här med att kolla upp saker. Fick idag bilder på serviceboken för bil 1 som jag efter mycket velande ändå "reserverade" till nästa vecka. "Komplett ifylld servicebok" stod det i annonsen. Och ja, den är ju ifylld men:Som jag misstänkte då, serviecboken är komplett med all service som är gjord, men ogjord service saknas...
2 år och 4300 mil mellan service 1 och 2
1 år och 2400 mil mellan service 2 och 3 (OK intervall)
3 år (!) och 4200 mil mellan service 3 och 4
1 år och 2500 mil mellan service 4 och 5 (OK intervall)
Bör man dra öronen åt sig och backa ur? Hittar ingen annan bil till det priset med D5, keyless, voc, adaptiv farthållare, men man vill ju inte heller köpa en tickande bomb.
Jag skulle aldrig köpa en bil som gått 4000 mil mellan oljebytena. Den jag köpte senast har 1000 mil mellan service.
Den ena säljaren du länkade till bytte namn efter att ha hamnat på svarta listan 5 ggr. Märkligt att folk ens funderar på att köpa bil där. Det finns en anledning till varför det är lite billigare än på andra ställen.