Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclas_D
Hej,

Första inlägget på forumet.
Jag har letat efter svar på min fråga men misslyckats.
Jag är ägare av en V70 140 HK som har ett irriterande problem med centrallåset. När jag låser bilen så låses alla dörrarna förutom vänster bakdörr till och från. Kan inte hitta något samband när det fungerar och inte. Kan någon av er duktiga personer på forumet ge mig en hint vad det kan vara för fel innan jag river ner dörrsidan och letar efter något som jag inte vet vad jag skall leta efter?

Tacksam för svar från en som håller på att bli tokig när han låser eller inte bilen.

Niclas
av Pelle
Byt ut låsmodulen !

Klassiskt fel. Det är en mikrobrytare som lägger av i låsmodulen.Bara att byta hela modulen tyvärr.

Minns inte riktigt men har för mig att jag fick betala runt 700 för låsmodulen (men kan ha fel...)
av Niclas_D
Tack för snabbt svar.
Då är det själva låsmotorn/paketet som gett upp?
När du bytte ut denna var det köp hos Volvo eller skrot som gällde?

Niclas
av Pelle
Köp nytt så slipper du få en beg som strular...
(Jag köpte ny hos Volvo)
av Niclas_D
Tänkte också köpa nytt, ville bara kolla om priset som du gav var nytt eller beg.

Det blir en vända till Hans Persson i V-ås nu.

Tack för hjälpen!

Niclas
av TheRing13
Jag gjorde så att jag motionerade låset genom att växelvis låsa med knappen i dörren och fjärrkontrollen.
Har funkat fel fritt i ca 1 år efter det..

/Fredrik
av emilhi
Hade sama problem på en s80 -00 , uppgraderade med ny mjukvara och den funkade! (enl verkstaden)
Användarvisningsbild
av Dartman
Ursäkta att jag lånar tråden lite.....
Har nästan samma problem, den låser allt(ingen av dörrarna går att öppna) men den lilla knappen går inte ner på höger framdörr.
Vad är det för skum grej då ?
Användarvisningsbild
av dave
Går med in i denna tråd, har en förardörr vars knapp hoppar upp direkt då jag låser, dörren går att öppna. Läste i denna tråden att man kunde köra lite med nycklen o öppna/stänga så jag gjorde nu det. funkade ju fint! Men är det dags o byta låsbox ändå? Finns det någon garanti? har dock fem år gammal bil.

Dave
Användarvisningsbild
av Ringhede
Haft (har) samma fel.

V70N -00
Var nog drygt 3 år sedan då förardörrens lås spökade genom att bara vilja låsa upp sig igen.

Motionerade som beskrivits här ovan och har fungerat bra sedan dess.
(vissa kallar det inte för att laga men det fungerar och kostar gratis)

mvh Roland
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]