Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
maranander skrev:
RocDoc skrev:Har samma problem som TS,stolarna ställer inte om sej efter olika nycklar.
Jag har också läst manualen.
Har någon löst detta?
Senaste Sensusuppdateringen löste problemet för mig. Dock inte 100% med HUDen.
Vem gjorde den updateringen och var?
av maranander
sony skrev:
maranander skrev:
RocDoc skrev:Har samma problem som TS,stolarna ställer inte om sej efter olika nycklar.
Jag har också läst manualen.
Har någon löst detta?
Senaste Sensusuppdateringen löste problemet för mig. Dock inte 100% med HUDen.
Vem gjorde den updateringen och var?
Ahlberg Bil, för nån vecka sedan. Fick även nya Sensus-looken.
av Frazze1
Hej,
Jag är lite nyfiken på om någon här verkligen fått fason på sin bil, så att den konsekvent ställer in sätena enligt förarprofilerna mha respektive kopplad nyckel, utan att profilerna är låsta?

Enligt våran verkstad går det inte att fixa, visserligen på xc60 my19, men det är väl i grunden samma teknik.
Användarvisningsbild
av Wibe
Har haft problem med att det inte funkar utan profilerna låsta. Har varit inne hos åf och då får de det att funka en kort stund men sen brukar det spåra ur... med profilerna låsta funkar det fint. Åf verkar knappt fatt när man beskriver problemet

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Johanstubbfras
Är det någon som fått rätt på detta? Har precis köpt en och insett att varje gång jag tar bilen har den frugans inställningar. Dessutom skickar den värmen på 30 grader trots att jag sparat om det ibland inställningarna för den profilen. Månssons bil säger det kommer ta minst ett halvår tills den får en uppdatering som kommer funka. Ska man verkligen acceptera detta?
av beachman
Johanstubbfras skrev: tis 18 jun 2019, 17:19 Är det någon som fått rätt på detta? Har precis köpt en och insett att varje gång jag tar bilen har den frugans inställningar. Dessutom skickar den värmen på 30 grader trots att jag sparat om det ibland inställningarna för den profilen. Månssons bil säger det kommer ta minst ett halvår tills den får en uppdatering som kommer funka. Ska man verkligen acceptera detta?
Verkar tyvärr stämma att det inte kommer någon fix i närtid, jag och många andra har också problem.... Kolla här:
viewtopic.php?f=86&t=148073&p=1314844&h ... l#p1314844
av Kwarn
Har en V90 CC 2019 med minnesfunktion på båda framsätena.
Vi använder två profiler med olika inställningar, båda profilerna är låsta. Stolsminnet kopplat på nyckel har aldrig misslyckats. Så fort dörren öppnas ställs stolen alltid in korrekt för den profilen.
Användarvisningsbild
av sony
Hos mig funkar det 1 av 1000 försök. Släpte det för lönge sen.
av Frazze1
Kwarn skrev: ons 19 jun 2019, 10:53 Vi använder två profiler med olika inställningar, båda profilerna är låsta. Stolsminnet kopplat på nyckel har aldrig misslyckats.
Problemet är väl att man inte ska behöva ha profilerna låsta.

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]