Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Vilken färg är den bättre för hemmafixaren kulörmässigt? Köpte en på mekonomen som enligt nr och färgprover ska vara rätt kulör men icke, det blir fel nyans.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Micce1980
Är det enligt bilens färgkod? Annars är det den man köper efter.

Har blandat en färgburk på någon lackdepå eller om det varit någon 20% kupong på en Volvo ÅF har jag köpt deras lackstift. Båda landar på ungefär samma pris. Sprayburken har jag helt enkelt sprayat i locket och använt en tandpetare för att lägga igen stenskott med. Finns säkert några online som kan blanda enligt färgkod med.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Färgen i burken är ju annars så som bilens färg var när den var ny.

Har du en bil som är ”gammal” så är den kanske inte likadan.

Har för mig jag sett någon som blandar efter färgmatchning mot en gammal lack på bilen.

/M
Användarvisningsbild
av GLIZ
Micce1980 skrev:Är det enligt bilens färgkod? Annars är det den man köper efter.

Har blandat en färgburk på någon lackdepå eller om det varit någon 20% kupong på en Volvo ÅF har jag köpt deras lackstift. Båda landar på ungefär samma pris. Sprayburken har jag helt enkelt sprayat i locket och använt en tandpetare för att lägga igen stenskott med. Finns säkert några online som kan blanda enligt färgkod med.
Ja, enligt färgkod och kollat med färgprov/sticka. Den jag köpte är rätt där men blir fel nyans. Alldeles för guldfärgad. Färgen på bilen är 446-46 eller 446, ash gold Pearl, något mellangrå i nyansen.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Magnus-B skrev:Färgen i burken är ju annars så som bilens färg var när den var ny.

Har du en bil som är ”gammal” så är den kanske inte likadan.

Har för mig jag sett någon som blandar efter färgmatchning mot en gammal lack på bilen.

/M
Kollat allt sådant men färgen i burken stämmer inte. Kollat det och den blir för gul/guld-färg.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Så ser det ut.
20190613_173515.jpg
20190613_173515.jpg (55.61 KiB) Visad 6157 gånger

Användarvisningsbild
av GLIZ
vjohnj skrev:Köp du på volvo eller riktig lackverkstad
Jag ska göra det men på volvo kostar 2,5 dl 200:- . Tänkte att någon kanske har god erfarenhet av någon speciell färgtillverkare.

av vjohnj
Har du lite metalic i färgen eller är den enfärg? Om Metalic så glöm mekonom och sånt.
Har set /testat. Och har upp till i dag andrig fått nån som varit lika.
Användarvisningsbild
av GLIZ
vjohnj skrev:Har du lite metalic i färgen eller är den enfärg? Om Metalic så glöm mekonom och sånt.
Har set /testat. Och har upp till i dag andrig fått nån som varit lika.
Metalic.
Ska köpa från en lackverkstad. Köpte en burk dom blandat förra året. Inte 100% rätt kulör men 95% nånstans. Duger på min gamla S80. Lägger man skarven i ett veck eller svängning i karossen så syns det mindre. 250:- för en burk. Räcker till ca 1m2. Tänkte att det skulle bli 2 burkar om någon hade en god rekommendation om en färgfabrikant.

Vem/Var ringer,chattar eller mailar du med? din ha[…]

Felet kommer och går, bifogar felkoder. H&o[…]

CTEK Laddare (connect kabel)

Hej, Var kopplar man enklast/bäst denna kab[…]

På din övre bild har jag åtminsto[…]