Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dreamliner
Nån mer än jag som har problem med sina Running Boards (XC90) ingen av sidorna lyser ska ju lysa ihop med innerbelysningen, på Bilia har dom konstaterat att man måste byta ut båda två i och med att led belysningen är integrerad och går inte att byta separat vilket blir väldigt kostsamt och känns rätt onödigt men man vill ju att det ska lysa.
Den ena kommer dom byta ut gratis då förra ägaren hade den inlämnad precis innan jag köpte bilen då hade den blivit påkörd men den andra måste jag betala själv vilket skulle hamna på runt 11500 inkl lack.
Användarvisningsbild
av Hanzon
På min tidigare XC90 MY-17 var det garantibyte av Runningboard vid två tillfälle, vid första tillfället byttes enbart den högra, detta gjordes efter tre månader från det jag hämtade ut bilen . Tillfälle två byttes båda, detta efter sex månader från det att jag hämtat ut bilen. Anledningen var att det trängt in fukt/vatten i LED belysningen vid båda tillfällena.
Valde även Runningboard till min nya, än så länge är det inte några problem.
Senast redigerad av 1 Hanzon, redigerad totalt 0 gånger.
av least
Om det är kortslutning mot jord på grund av inträngade fukt, så ska du kunna reklamera detta.
Det är ett typiskt konstruktionsfel.

Hur gammal är bilen?
av Dreamliner
Tackar för svaren, ska höra med Bilia om det är något som volvo ev kan byta på goodwill garanti, antar att dom inte lyst på länge då jag frågade föregående ägaren och han visste inte ens om att det satt belysnig i dom.
av least
Påhäng-skateboard, sen håller man sig i de yttre backspeglarna!
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]