Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1321152
@Ilduce77, det är möjligt att Spotify själva har en cachad auth på dig i din telefon som hela tiden håller dig inloggad sålänge du inte "forcar" att stänga appen. Huruvida Volvo har möjlighet att göra samma sak är en annan femma.
#1321171
@GATUPLAN, Det måste det inte alls då det är helt skilda appar. Bör fungera, ja. Men vi har också tidigare sett hur Volvos utvecklare prioriterat ganska tokigt, om ens överhuvudtaget. Samtidigt som vi inte vet speciellt mycket om hur det faktiskt går till så är ju allting bara killgissningar hittills.

Så, återgå till topic nu.
#1321214
grillchips skrev: ons 12 jun 2019, 15:37 @GATUPLAN, Det måste det inte alls då det är helt skilda appar. Bör fungera, ja. Men vi har också tidigare sett hur Volvos utvecklare prioriterat ganska tokigt, om ens överhuvudtaget. Samtidigt som vi inte vet speciellt mycket om hur det faktiskt går till så är ju allting bara killgissningar hittills.

Så, återgå till topic nu.
Det är precis vad jag menar bör fungera eller måste vara möjligt, skitsamma. Om Volvo felprioriterar då måste man inte acceptera det. Man har lov att ge synpunkter om man vill att ngt ska hända.
#1321277
En offline-spellista i bilen kräver att bilen har cachat musiken, och att bilen har en möjlighet till offline autentisering för att kunna öppna upp DRM-skyddet på musiken.
Allt detta är fullt möjligt, men finns det egentligen någon anledning?

Bilen kan redan i dag cacha musiken, och sedan begära en upplåsning per session över bilens internet-uppkoppling.
Denna autentisering är hållbar i ett antal timmar/dagar, sedan sker en ny förfrågan.
#1321375
Jag fattar knappt vad du skriver? Kan du "förenkla" dina meningar.
Jag vill kunna spela låtar när jag inte har tillgång till internet, alltså offline. Enligt Volvo är det inte möjligt i dagsläge. Dock Spotify erbjuder den möjligheten.
Volvos kundtjänst säger iaf till mig att en bil har mer behov av detta än telefon, dator och andra enheter då bilen lätt kan hamna i områden utan Inernettäckning.
Menar du att man idag kan ställa in Spotify i Volvo så att det spelas musik offline i flera timmar och dagar?

Det är konstigt i så fall att Volvo inte vet om det, men åt andra sidan viste de inte heller att Volvos egen Spotify app har bättre ljud än om man spelar från telefonen via BT och skillnaden är faktiskt ENORMT.
Så om du har en lösning att spela låtar i Volvos Spotify flera dygn offline berätta hur, så blir tacksamma?
#1321419
GATUPLAN skrev: tor 13 jun 2019, 20:23 Jag fattar knappt vad du skriver? Kan du "förenkla" dina meningar.
Jag vill kunna spela låtar när jag inte har tillgång till internet, alltså offline. Enligt Volvo är det inte möjligt i dagsläge. Dock Spotify erbjuder den möjligheten.
Volvos kundtjänst säger iaf till mig att en bil har mer behov av detta än telefon, dator och andra enheter då bilen lätt kan hamna i områden utan Inernettäckning.
Menar du att man idag kan ställa in Spotify i Volvo så att det spelas musik offline i flera timmar och dagar?

Det är konstigt i så fall att Volvo inte vet om det, men åt andra sidan viste de inte heller att Volvos egen Spotify app har bättre ljud än om man spelar från telefonen via BT och skillnaden är faktiskt ENORMT.
Så om du har en lösning att spela låtar i Volvos Spotify flera dygn offline berätta hur, så blir tacksamma?
Menar du att det är sämre att logga in på Spotify genom bilen då? Jag som skaffade Spotify igår för att kunna göra just detta...
#1321447
Nickm skrev: tor 13 jun 2019, 22:37
GATUPLAN skrev: tor 13 jun 2019, 20:23 Jag fattar knappt vad du skriver? Kan du "förenkla" dina meningar.
Jag vill kunna spela låtar när jag inte har tillgång till internet, alltså offline. Enligt Volvo är det inte möjligt i dagsläge. Dock Spotify erbjuder den möjligheten.
Volvos kundtjänst säger iaf till mig att en bil har mer behov av detta än telefon, dator och andra enheter då bilen lätt kan hamna i områden utan Inernettäckning.
Menar du att man idag kan ställa in Spotify i Volvo så att det spelas musik offline i flera timmar och dagar?

Det är konstigt i så fall att Volvo inte vet om det, men åt andra sidan viste de inte heller att Volvos egen Spotify app har bättre ljud än om man spelar från telefonen via BT och skillnaden är faktiskt ENORMT.
Så om du har en lösning att spela låtar i Volvos Spotify flera dygn offline berätta hur, så blir tacksamma?
Menar du att det är sämre att logga in på Spotify genom bilen då? Jag som skaffade Spotify igår för att kunna göra just detta...
NEJ Bilens Spotify har mycket bättre ljud, speciellt om du har B&W då går det inte att jämföra, bara det att man inte kan spela offline är riktigt irriterande.
#1321449
GATUPLAN skrev:Jag fattar knappt vad du skriver? Kan du "förenkla" dina meningar.
Jag vill kunna spela låtar när jag inte har tillgång till internet, alltså offline. Enligt Volvo är det inte möjligt i dagsläge. Dock Spotify erbjuder den möjligheten.
Volvos kundtjänst säger iaf till mig att en bil har mer behov av detta än telefon, dator och andra enheter då bilen lätt kan hamna i områden utan Inernettäckning.
Menar du att man idag kan ställa in Spotify i Volvo så att det spelas musik offline i flera timmar och dagar?

Det är konstigt i så fall att Volvo inte vet om det, men åt andra sidan viste de inte heller att Volvos egen Spotify app har bättre ljud än om man spelar från telefonen via BT och skillnaden är faktiskt ENORMT.
Så om du har en lösning att spela låtar i Volvos Spotify flera dygn offline berätta hur, så blir tacksamma?
Det går helt enkelt inte att lira offline i bilens egna Spotify. Bilen har groteskt mycket bättre teckning än mobilen så jag förstår inte varför dom säger så. Prova exempelvis åk ner i ett garage.

Lösningen får isåfall bli CarPlay och köra via telefon för att inte tappa allt för mycket på ljudet men själva CarPlay är jag själv personligen allergisk mot för då tappar man massa andra funktioner såsom röststyrning och möjlighet att ringa via ratten.
#1321498
stevvee skrev: fre 14 jun 2019, 06:50
GATUPLAN skrev:Jag fattar knappt vad du skriver? Kan du "förenkla" dina meningar.
Jag vill kunna spela låtar när jag inte har tillgång till internet, alltså offline. Enligt Volvo är det inte möjligt i dagsläge. Dock Spotify erbjuder den möjligheten.
Volvos kundtjänst säger iaf till mig att en bil har mer behov av detta än telefon, dator och andra enheter då bilen lätt kan hamna i områden utan Inernettäckning.
Menar du att man idag kan ställa in Spotify i Volvo så att det spelas musik offline i flera timmar och dagar?

Det är konstigt i så fall att Volvo inte vet om det, men åt andra sidan viste de inte heller att Volvos egen Spotify app har bättre ljud än om man spelar från telefonen via BT och skillnaden är faktiskt ENORMT.
Så om du har en lösning att spela låtar i Volvos Spotify flera dygn offline berätta hur, så blir tacksamma?
Det går helt enkelt inte att lira offline i bilens egna Spotify. Bilen har groteskt mycket bättre teckning än mobilen så jag förstår inte varför dom säger så. Prova exempelvis åk ner i ett garage.

Lösningen får isåfall bli CarPlay och köra via telefon för att inte tappa allt för mycket på ljudet men själva CarPlay är jag själv personligen allergisk mot för då tappar man massa andra funktioner såsom röststyrning och möjlighet att ringa via ratten.
Det finns fortfarande område där man hamnar med bilen och det är ingen täckning alls. Sedan är det skönt att resa utomlands och ha Spotify offline utan att bry sig vad de har för täckning där i tunneln, långa landsvägar, på ön, i skogen, osv.
Nej det kommer inte att skada om Spotify i bilen utvecklas också på den fronten.
Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?