Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perr
Surt som faan att man köpa polestar till sin v90 T8 i Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Holland m.fl, men inte i Sverige... :devil: :-(
Man kanske skulle kolla med en dansk eller finsk handlare på semestern?
(samma art.nr i alla länder)
Användarvisningsbild
av fjohan82
perr skrev: sön 09 jun 2019, 14:02 Surt som faan att man köpa polestar till sin v90 T8 i Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Holland m.fl, men inte i Sverige... :devil: :-(
Du måste reg.besikta bilen efteråt, vet inte om ett danskt intyg funkar i Sverige.
Användarvisningsbild
av sony
Man behöber inte regga bilen . Det är bra att göfa det men inget måste.
Användarvisningsbild
av Hanzon
sony skrev: sön 09 jun 2019, 16:29 Man behöber inte regga bilen . Det är bra att göfa det men inget måste.
Behöver kanske inte, men som jag tolkar länken nedan säger lagen registreringsbesiktning .

https://www.motormagasinet.se/article/v ... besiktning
Användarvisningsbild
av sony
Jag har registrerat min. Ville bara säga att många inte glr det. Darför är det viktigt om man köper begagnat att kolla i reg. beviset att bilen är registrerad.
Användarvisningsbild
av Derank
perr skrev:Surt som faan att man köpa polestar till sin v90 T8 i Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Holland m.fl, men inte i Sverige... Bild :-(
Då kan du lika gärna ta vilken optimering som helst, för finns inte polestar att få i Sverige blir det lika olagligt som vilket annat trim som helst, och jag antar att ni som väljer polestar gör det för att ni inte vågar ta något annat pga rädslan för garantier och försäkringsbolag,

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
sony skrev:Jag har registrerat min. Ville bara säga att många inte glr det. Darför är det viktigt om man köper begagnat att kolla i reg. beviset att bilen är registrerad.
Det har ingen betydelse för varken försäkring el garantier iaf. Spar om pengarna, vilket de flesta ochså gör

Användarvisningsbild
av sony
Derank skrev: sön 09 jun 2019, 17:37
sony skrev:Jag har registrerat min. Ville bara säga att många inte glr det. Darför är det viktigt om man köper begagnat att kolla i reg. beviset att bilen är registrerad.
Det har ingen betydelse för varken försäkring el garantier iaf. Spar om pengarna, vilket de flesta ochså gör

När jag säljer min bil står det på pappret 200hk 460 nm ..det var det jag menade. Det som inye finns på pappret existersr inte för mig vid en bil köp.
av kmi
Skal helst ikke være spor af polestar, når man sælger bilen.
Alle handlere jag har talt med har ville gøre avdrag pga. polestar, så på de seneste biler har jag verken monteret dekal eller reg. bilen.
Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att moto[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]