Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av para
..behöver man ha nu när asfaltsindianerna smyger runt i stan och luftar däck.

Nån som har köptips? Butik?
Jula har en liten för 99:- och en lite större för 299:-. Vill ju inte ha en alt förstor i bilen men den lilla är kansle för klen?
Användarvisningsbild
av Nexus
Har haft den där lilla för 99:- Tycker inte det var mycket att ha. Pumpa sakta och förde att jävla liv. Sen fick man tvångshålla den skakande lilla rackaren :wink:
Användarvisningsbild
av Lilja
Hur mycket tryck får man ut max i en sån? Tänkte om man kunde få ut 8 bar i en sån kunde man koppla in en lastbils tuta i bilen :lol:
av Amarace
Lilja skrev:Hur mycket tryck får man ut max i en sån? Tänkte om man kunde få ut 8 bar i en sån kunde man koppla in en lastbils tuta i bilen :lol:
Det tar ju ett antal minuter att pumpa ett däck upp till 2 bar, så då kan du ju tänka dig upp till 8 bar. Du behöver en lufttank isåfall och en bättre kompressor för att fylla den tanken.

Själv har jag en kompressor som har använts till nivåreglering, fungerar utmärkt att pumpa däck med, tar ju lite tid med en sån också men den är stabilare
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Om de nu händelsevis bara luftar ett däck så kan man plocka luft från reservhjulet om man har ett sådant, såpass bra att man kommer till en mack och kan pumpa riktigt. :wink:
Kanske blir det en ny marknad för punka-på-burk, utan punkamedel! :shock:
Finns det inte ett system på många jeepar idag för reglering av däcktrycket inifrån kupén :?:
Användarvisningsbild
av Lilja
Amarace skrev:
Lilja skrev:Hur mycket tryck får man ut max i en sån? Tänkte om man kunde få ut 8 bar i en sån kunde man koppla in en lastbils tuta i bilen :lol:
Det tar ju ett antal minuter att pumpa ett däck upp till 2 bar, så då kan du ju tänka dig upp till 8 bar. Du behöver en lufttank isåfall och en bättre kompressor för att fylla den tanken.

Själv har jag en kompressor som har använts till nivåreglering, fungerar utmärkt att pumpa däck med, tar ju lite tid med en sån också men den är stabilare
Skitsamma hur långt tid det tar, frågan är klarar den det?
av Addict
Jag har en sådan i bagaget:
Bild

Med den kan man pumpa ett lastbilsdäck... Har 145psi i tanken vilket är ca 10 bar.

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]