Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malawijanne
Hej,skall byta kamremmen, men hittar inte mycket info på nätet.Det övre motorfästet måste väl lossas,något problem som kan uppstå med detta? Kommer man åt allt när man tagit bort det övre motorfästet,nu menar jag uppifrån.Märkningen till kammarna sitter dom på plastkåpan?Nerifrån så förstår jag att jag tar bort inneskärm, tar bort multiremmen och lossar remhjulet till vevaxeln.Det är hur man gör uppifrån från som jag inte har koll på.Kanske någon har en bild.
av peckapecan
Är det 18k service så ska kamrem, aggrem och spännare bytas, kostar väl runt 3k enbart material och arbetskosnad runt 1500:-.

Har du noll koll, så börja inte gorma med detta utan lämna in den istället
av Solomon
4500kr är jättebilligt men vad ska de byta?
Kamrem+vattenpump, kylväska, spännrulle, multirem o.s.v. 4500 tror inte om materialet kostar 3000kr hur mycket ska de ta per timme?
Kollade pris på delar till V70n, kamremsats + vattenpumpsats med 10% rabatt samt multirem med spännrulle blev ca 4400:- på Bilia.....
Motsvarande delar av god kvalitet från typ autodoc hamnade under 2000:- inkl frakt.

Lite crazy prisskillnad...

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]