- fre 07 jun 2019, 20:43
Hej! Sedan dessa 2 motorer lanserades så känns det som att det har varit relativt tyst om dessa.. Jag var häromdagen hos en ÅF och frågade om dessa motorer, då jag undrade om hybriden kommer att fungera som i audis bilar att de hjälper till med att sänka bränsleförbrukningen. Svaret jag fick var att hybridens primära uppgift är att sänka Co2 utsläppet. Tittar jag dock på Bygg min Volvo så är co2 för mildhybriderna högre än de vanliga motorerna?? Sedan undrade jag även om jag behöver oroa mig för körförbud inne i Stockholm.. Svaret jag fick var nej, då utsläppen ska som sagt minska med hybriderna.
Min fråga till er är om den info jag fått stämmer? Jag hade gärna haft en dieselmotor då jag kör mycket landsväg, men är rädd (som de flesta) om den kommer att bli förbjuden innanför tullarna eller ej. Den högre skatten sparar jag in på att jag inte kommer behöva tanka lika mycket.
Min fråga till er är om den info jag fått stämmer? Jag hade gärna haft en dieselmotor då jag kör mycket landsväg, men är rädd (som de flesta) om den kommer att bli förbjuden innanför tullarna eller ej. Den högre skatten sparar jag in på att jag inte kommer behöva tanka lika mycket.