Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hemingway skrev:Att Volvo ska skicka med en laddsladd till en hybrid kan man såklart tycka. Men om de inte skickar med vinterdäck gratis i ett land med 6 månader vinterföre så varför skulle de skicka med laddsladd?
Det ingår en 10A laddsladd med bilen.
fragge skrev: tis 04 jun 2019, 13:28
Hemingway skrev:Att Volvo ska skicka med en laddsladd till en hybrid kan man såklart tycka. Men om de inte skickar med vinterdäck gratis i ett land med 6 månader vinterföre så varför skulle de skicka med laddsladd?
Det ingår en 10A laddsladd med bilen.
Exakt! På samma vis som min analogi, de skickar med sommardäck, men inte vinterdäck. Man får en sladd med bilen men har man andra krav än den möter så får man köpa de själv. Klart man som kund vill att allt ingår, men jag förstår Volvos logik.
Satte upp ett nytt eluttag på uppfarten som jag laddar från. Tycker den medföljande kabeln fungerar klockrent. Många laddstolpar på stan är av typen "två hål i väggen".

Tycker dock det är mycket dåligt av Volvo att inte erbjuda en att köpa en kabel som fungerar till laddastationerna, detta i samband när man hämtar ut en ny laddhybrid. Eller för den delen ger offert på en laddstation, Volvo har ju en egen.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]