Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
Jag menar att den versionen du länkade till, 2014D, inte kan installeras på min laptop med Windows XP Professional. Installationen avbryts efter ett felmeddelande som säger att datorn inte uppfyller kraven, den kräver Windows 7.
Användarvisningsbild
av grillchips
Och så slutar vi upp med att dela länkar till piratkopierade grejor här. Se det som en varning.
Användarvisningsbild
av Derank
Nu hycklar ni, kan ni tilllåta att man diskutera vida kan ni tillåta länkar Och så,

Men skit samma, pma mig de som vill ha länk.

El så går ni in på swedespeed, där finns massor av länkar. Eller kolla nån av de som säljer diagnosverktyg, de har länkar till mina .Det finns lite överallt.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av grillchips
Det är en otroligt stor skillnad på att diskutera programvara och att dela med sig av densamme. Det har klargjorts tidigare i tråden att länkning till piratkopierad programvara inte är tillåten i trådarna.
Användarvisningsbild
av Derank
Nej, har du en 2015 rekommenderar jag att du köper en icarsoft V2

Vida kan fungera på vissa tidiga 2015.

Användarvisningsbild
av PalleH
Derank skrev: fre 07 jun 2019, 18:13 Nej, har du en 2015 rekommenderar jag att du köper en icarsoft V2

Vida kan fungera på vissa tidiga 2015.

Okej den hade jag inte hört talas om,är den likvärdig med Vida? Den läser alltså även Ecm koder?
Användarvisningsbild
av Derank
iCarsoft Vol V2.0 är ett professionellt och kraftfullt bildiagnosverktyg utvecklat av iCarsoft Technology Inc.
Med en 4 "TFT LCD Skärm och unika diagnosprogram så gör scannern det möjligt att korrekt diagnostisera komplexa problem.
En felkodsläsare som klarar de flesta felkoder på din Volvo och Saab.

Denna version är en vidareutveckling utav iCarsoft VOL II med följande adderade funktioner:
BMS reset
Battery Volt Test
Data utskrift

Denna felkodsläsaren stödjer följande system:
- Motor
- Automatlåda
- ABS Bromssystem
- Airbag, AC, ACC, Klimatkontroll.
- Instrument
- Startspärrsystemet.
- Elektronsk Parkeringsbroms PB.
- Oljelampan - när det är dags att byta

- Släcker / Nollställer Mils motorlampan , airbag , ABS , Automatlådan, AC, instrumentering, startspärrar och de flesta andra system.
- Läser och raderar felkoder DTC på nästan alla system.
- Stödjer alla 10 testlägen av den senaste J1979 OBD II specifikationen , däribland läsning av felkoder , radering av felkoder , Live Data , Freeze Frame , I / M Readiness , O2/Lambda ons. Test , On - Board ons
- Komponenttestning av enskilda moduler
- Grafisk realtidsvisning * Syresensortest (testar lamdasond)
- Släcker varningslampor i instrumentpanelen
- Visar information live och grafisk data på en 4" färgskärm med realtidsuppdatering
- Visar ECU information
- Testar komponenter och system
- Läser realtidsdata från bilens motor
- Läser Volvos egna tillverkarspecifika koder
- Läser ut VIN-nummer (chassinummer)
- Läser pågående, vilande och permanenta koder

Diagnosinstrument funkar på de flesta Volvo från 1996 och
Användarvisningsbild
av PalleH
Tack för infon var själv inne och kollade upp den nu,ska bara ta reda på vad som skiljer Volvo varianten från plus och pro.
Om det bara är att de tar fler bilmärken.
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 241

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]